søndag den 14. september 2014

Irske mænd

Jeg har på fornemmelsen, at i er glade for at tale om mænd, og fordi man jo gerne vil please sine læsere, så tager jeg gladeligt bolden op, og taler om mændene på den anden side af søen. 

Irske mænd er skønne - de er ikke skønne på den klassiske facon. I ved den der.. Høj, muskuløs, skuespiller-lækker og i sidste ende totalt intetsigende facon. Nej de irske mænd er anderledes. De er nede på jorden, de er ligetil, der er ikke så meget pis og de svarer stadig på dine sms'er, efter du har kørt en meget lang enetale omkring hvorfor det er sejt at strikke (har jeg hørt). 


Med en irer er der aldrig akavet stilhed, for de vil altid finde på et eller andet at tale om - lige dét træk er jeg kæmpe fan af, for det betyder, at jeg ikke ender med at sige alt for mange dumme ting. 

En irsk mand har ordet i sin magt, og det er her din overfladiske side ender med at give op. I husker måske at jeg en gang imellem kan være særdeles overfladisk, især når det kommer til en mand og hans sko. Men i Irland ender man med at være så fordybet i en samtale, at du ærlig talt ikke ser, om han er iført overalls og træsko, for irerne har rent faktisk en historie at fortælle. 


En irsk mand vil også sørge for at du får noget at spise. Således vil der blive serveret en god, traditionel irsk morgenmad, kaffen vil være friskbrygget og der vil ikke mangle noget. Irske mænd vil sørge for at du får set Irland. De ved nemlig godt at man ikke bare lige kommer rundt, hvis ikke man har en bil. Irerne er glade for traditioner - ikke på den gammeldags måde, men mere på en "nogle ting skal bare ikke ændres"-måde, såsom at en pige altså skal hentes hjemme, når man slæber hende med rundt i det irske land. 

Derudover har næsten alle de irske mænd det klassiske "irske look": Det hele er meget casual, den klassiske irske mand er måske endda rødhåret - eller også er der lidt rødt i hans skæg - den klassiske irske mand er sjov, veltalende, sarkastisk og har en god portion selvironi. 

Og hvis de ting ikke har overbevist jer, om de irske mænds værd, så vil jeg blot minde jer om den irske accent. Magen til skønt sprog skal man lede længe efter (ikke et ord om franskmænd, tak!). 


Det kan selvfølgelig også godt være, at ovenstående kun er gældende for det eksemplar jeg har fundet mig, men det tror jeg nu ikke. 

Mor: Igen, fiktion og alt det der. 

 

4 kommentarer:

  1. Irsk dialekt rocks!!
    Og ærke britisk. Åh ha' <3
    Man kan lokke mig til alt, hvis man blot beder mig om det på irsk.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Uh yes, irske mænd kan nu et eller andet. ENJOY! ;)

    SvarSlet