fredag den 5. september 2014

Information Overload

Der er skønt i Irland. Det er der sgu. Skøn natur, skønne mennesker, skønt universitet, skønt bibliotek - generelt bare skønt.

Men, jeg er nu engang bedst til at lukke galde ud, og når man har brugt ordet 'skønt' så mange gange på så kort tid, så ved man at der er noget der ligger og ulmer. 

Når man ankommer til et helt nyt sted, hvor man ikke kender nogen, så er der faktisk kun én ting du skal sørge for i starten: Let røven og kom ud af døren! 
Seriøst, let røven! Du får intet netværk ved at sidde på din flade røv og se den ene serie efter den anden på netflix. Du får ingen venner ved at sidde i et hjørne og surmule over, at der ikke er nogen der snakker til dig. 

Da jeg ankom til Cork, blev det meget hurtigt slået fast af diverse 'tutorer', lokale og undervisere, at man var nødt til at deltage i en masse af de sociale arrangementer. 

"Tag til så mange fester som muligt, bliv medlem af en klub, gå med i et af de mange 'societies', få et netværk. Find folk der interesserer sig for det samme som dig. Men husk nu at du også skal slappe af en gang i mellem. Men du er nødt til at deltage i så meget socialt som overhovedet muligt. Snak med så mange mennesker du overhovedet kan. Men husk nu at slappe af også. Vigtigst er det dog at du ikke bare sidder i din lejlighed. Selvom du selvfølgelig skal huske at slappe af." 

Med et udvekslingsophold følger en helvedes masse erfaringer, venskaber og fede oplevelser. Men der følger også en fandens masse indtryk, som alle kommer i løbet af de første ti dage. Du har ikke en jordisk chance for at fordøje alle de indtryk, for der sker noget nyt hver evig eneste dag, noget nyt som du hellere må deltage i, for det kunne jo være, at det var den her aften du mødte din nye bedste ven. 

Men for helvede da. Jeg er så fandens træt. Jeg er så træt, at jeg har lyst til at tude. Jeg har lyst til at ringe til min mor. Jeg har nærmest lyst til at trække stikket på hele den her irske operation. 

Jeg er ikke ulykkelig, jeg er bare så fandens træt. 

Så i aften trækker jeg stikket, kun for i aften. Jeg har en date med min netflix konto - også selvom det potentielt betyder døden for mit sociale liv i Irland. 


I morgen skal jeg desuden bruge hele dagen på at danse irsk folkedans og rende fra informationsbod til informationsbod, for at slutte aftenen af til en kæmpe fest. Undskyld mig, mens mit gamle korpus får en aften til at restituere inden det helvede bryder løs.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar