torsdag den 21. august 2014

Mrs. Potter?

Fra tid til anden siger eller gør jeg ting, der får mig til at tænke: "Hvor får du det fra, Heidi?". Jeg kan fundere over de her ting i lang tid, men jeg stopper altid i det sekund jeg kommer hjem til min mor. Pludselig er det meget tydeligt hvor jeg får det hele fra.


Det bedste eksempel jeg kan komme med, er kendisser. Min mor er mindst ligeså besat af andre menneskers liv som jeg er. Især de mennesker der er "i bladene", som min mor kalder det. 

Min mor er dog mere obs på de danske kendisser. Hun har således et signeret billede af Linse Kessler stående i sin lejlighed - et billede min storebror og jeg skaffede til jul. Før i tiden kunne hun finde på at ringe og spørge om jeg havde fået set det seneste afsnit af Familien på Bryggen, og hvis jeg ikke havde, så havde vi ikke noget at snakke om, før min mor havde gengivet aftenens afsnit. 
Hvis hun fandt ud af, at jeg havde spottet en kendis i bybilledet, og ikke ringet til hende med det samme, så faldt der ikke ligefrem brænde ned, men Mutter Skrap var ikke tilfreds. 

Så hele den her besættelse af kendisser, deres liv, deres gøren og laden kommer vel egentlig fra min mor (sådan smider man ansvaret fra sig). Og for nylig blev det tydeligt igen. 

Min mor fandt ud af at "ham der spiller Harry Potter" (hun er ikke så stærk i navne), havde været i Danmark. Uheldigvis for mig var det mens jeg var i Sverige. Min mor kunne med det samme sætte sig ind i min smerte - min storebror var noget mere uforstående overfor problemet. 

Men min mor er en klog dame. Hun lagde hurtigt to og to sammen. For, og det her er løst citeret, "Han er jo fra England, så må han da også komme til Irland engang imellem, det er jo ikke så langt væk, du kan også tage til England, hvis det skulle være. Så kan du møde ham, og så bliver i gift. Han er nemlig 25, ik? Det er da ikke så ungt. Det er da det vi gør. Det er da kun passende at du bliver gift med Harry Potter."

Jeg tror, det her er min mors version af et arrangeret ægteskab. 

Mor har talt. 

Jeg havde ikke hjertet til at fortælle hende, at Daniel Radcliffe faktisk bor i New York, vist nok allerede har en kæreste, og at jeg, hvis jeg skal være helt ærlig, foretrækker Matthew Lewis - alternativt Rupert Grint. Nej fuck it, dem begge to. Sgu! 


9 kommentarer:

  1. God plan! Jeg havde også valgt Matthew Lewis. Anytime.

    SvarSlet
  2. Betyder det så, at Tom Felton er up for grabs?

    Jeg kan da også lige indskyde, at jeg faktisk har et signeret billede af Daniel Radcliffe, for at det ikke skal være løgn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke om jeg skal elske eller hade dig ;)

      Slet
  3. Haha åh din mor lyder herlig! :D Ville også vælge Matthew Lewis, han er pæn (og sød) uh og så har jeg set ham i "virkeligheden" ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kaldt dibs - sorry Mette ;)

      Slet
  4. Hvor lyder hun bare fantastisk! Så tager jeg Evanna Lynch! Mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lad os fordele HP-skuespillerne imellem os, så vi ikke bliver uvenner senere ;)

      Slet