tirsdag den 26. august 2014

Meanwhile in Denmark

 "I har mistet mange kunder fremadrettet på denne konto.. jeg vil ikke støtte jer mere. virkelig dårlig stil. Vi har ikke set en eneste på siden der har sagt de har fået en vase."

"er der en eneste som har fået købt en?? så giv jer til kende? Sidder her med en grim følelse af at være blevet taget ved næsen"

"Sidder med en underlig følelse af at det er Imercos egne ansatte / ansattes familie der ejer dem?"

"det er bare ikke iorden man.. Imerco der er utrolige mange hvor knappen " læg i kurven " aldrig virkede og man ikke kunne komme videre... det er så dårlig stil man... er så skuffet over jer... og vi er nogen som ikke engang kan logge ind på vores login... !!!! TOTAL DÅRLIG SERVICE...."

Jeg har brugt min formiddag på at kigge lidt på Imercos facebookside. Jeg burde have købt popcorn og cola til den oplevelse.

Jeg forstår at nogen mennesker er samlere. Jeg forstår godt at nogen mennesker sidder i lange køer, for at købe en bestemt ting. Jeg er med på, at man kan gå så meget op i noget, at bølgerne en gang imellem kan gå lidt højt, når det så ikke lige går efter ens hoved.

Jeg kan blandt andet fortælle om dengang, jeg mumlede "Kælling" efter søde Rikke, bare fordi hun scorede billetter til Harry Potter and the Deathly Hallows - del 1, før jeg gjorde. Hun hørte det vist ikke, men jeg fortæller det nu, for lige at understrege en pointe (sådan lidt i hvert fald).

Jeg er altså helt med på, at man ikke altid kan holde hovedet koldt. Men lige nu er der altså folk der lover bål og brand, fordi Imercos hjemmeside gik ned igår. Serveren kunne ikke holde til at der var 16.000 mennesker der ville købe den samme vase på samme tid.

Der er utrolig mange (voksne) mennesker, der ligefrem lægger op til, at Imerco aldrig har haft de vaser. De er blevet fordelt mellem de ansattes venner og familie. Der er mange der mener at det her blot er et PR-stunt fra Imercos side, for at få trafik på sin hjemmeside. Jeg har ingen ord.

Man kan måske argumentere for, at Imerco burde have forudset det her, fordi lige den vase har været særdeles efterspurgt. Men så igen, stakkels Imerco er jo slet ikke vant til al den opmærksomhed; jeg tror endda der findes små og mellemstore bloggere der på en god dag, har flere hits end deres hjemmeside plejer at have.

Jeg vil ikke smide den åbenlyse argumentation på bordet: Det her er first world problems - der er hele Gazakrisen, krigen i Syrien og ISIS vinder kun mere støtte rundt omkring, måske burde vi fokusere på det i stedet.
Men sagen er den, at jeg synes lige dét argument er særdeles åndsvagt. Jeg har altid ment, at de ting man holder op imod hinanden, burde ligge bare tilnærmelsesvis tæt på hinanden, og man ikke ligefrem sammenligne ISIS med en fucking jubilæumsvase.

Man kan derimod prøve at appellere til folks fornuft, men jeg kan se, at der er rigtig mange mennesker der allerede har prøvet med den strategi, det har tydeligvis ikke virket.

Jeg kan godt se at det da egentlig er en flot vase. Jeg kan godt se det tiltrækkende i at eje noget der er "limited edition". Jeg kan godt se at dette var en chance for, endelig at eje noget Kähler som alle andre ikke har. Jeg kan godt se at lige den vase har en sær tiltrækningskraft.

Men øh.. Det. Er. En. Vase. 


Ps. Nej, jeg ejer ikke selv en eneste Kähler dims, men jeg har været på udkig efter en til min mor. Det kommer ikke til at ske. Jeg må hellere boykotte Imerco nu. 



2 kommentarer:

  1. Og havde man lettet røven fra sofaen og stået klar ved en af deres forretninger havde det intet problem været at lægge den i kurven.
    Det er verdens sjoveste tragedie. Jeg må ind og se på Imercos væg! #lovetothepeople

    SvarSlet
  2. Straks da jeg så overskriften på dit indlæg i min Bloglovin'-feed ønskede jeg noget så højt at det handlede om VASEN. Tak! ;)

    Jeg har ikke fulgt Imercos Facebook, men P3 har løbende poppet op i min Facebookfeed med guldkorn. Hold nu op det, det er en vase! En pæn vase, ja, men blot en vase. #massehysteri

    Ps. Props til Kähler - de har gjort et rimelig godt stykke arbejde her. (og stakkelse Imerco)

    SvarSlet