fredag den 22. august 2014

Denne Weekend i Odense: Litteratour

En af myterne om Odense, er, at der aldrig sker en skid. Byen har intet kulturliv, og byen dør når butikkerne lukker.

Well, jeg har boet her i fire år, og det er løgn. Der sker en masse, problemet er bare, at der ikke bliver reklameret særlig godt for de virkelig fede ting, ligesom mange af tingene sker samtidig. 

Derfor er der i denne uge og weekend både HCA festival og Spoken Word festival. Og for at det ikke skal være løgn, har jeg været med til at arrangere noget uafhængigt af de to festivaler: Litteratour - den rullende bogbus. 

Præmissen er, at bussen (som egentlig er en bil) kører rundt i det danske land i sensommeren. Litteratours mål er, at sprede den danske litteratur og dens muligheder til hele Danmark.
I kraft af min tidligere praktikplads ved Dansk Forfatterforening, fik jeg lov til at komme med bag kulisserne og endda planlægge en del af touren selv - på papiret hed det sig, at jeg var "direktøren for det hele i Odense"; undskyld mig mens jeg praler. 

Nu er tiden kommet, og i aften løber det første arrangement af stablen. Fordi der allerede sker så meget andet litteratur-relateret, har der selvfølgelig været lidt problemer med at finde forfattere nok. Derfor vil jeg skynde mig at sige, at skulle der være nogen af jer, der skriver selv, kender nogen der gør, slammer eller lægger musik til allerede kendte digte og lignende, så er i mere end velkomne til at kontakte mig (min mail er under kontakt-fanen), jeg kan sikkert godt finde plads til jer, og vil hellere end gerne give chancen til de "up and coming" (det er jeg jo for helvede selv) - der er plads allerede i aften og i morgen eftermiddag. 

Nedenfor følger programmerne, selv hvis i ikke er interesseret i at læse op, så synes jeg i skal kigge forbi, hvis i alligevel er i Odense. Det bliver vildt hyggeligt. 

Ps. Kryds lige fingre for at vejret er skønt i morgen, der skal vi være udendørs. 

Lille programændring: Christian Nørgaard læser kun op lørdag.  

Udvidet program: Mikkel Damborg læser også op søndag

1 kommentar:

  1. Sejt nok - troede det var Allan, der arrangerede det hele :D

    SvarSlet