fredag den 4. juli 2014

En binge watchers bekendelser

Binge watching. Det er et begreb alle kender, eller i hvert fald bør kende. Det er mest udbredt blandt de kære Netflix/HBO Nordic brugere. Det betyder ganske enkelt, at du ser det ene afsnit efter det andet af en bestemt tv-serie, og du stopper ikke; i hvert fald ikke for særlig mange ting. Det er således muligt at klare en del af dagens pligter, mens du er på Netflix. En anordning af flyttekasser og bøger gør, at du kan flytte computeren rundt i hele din lejlighed, og på den måde holde computeren væk fra skidt, snavs og vand, men stadig inden for synsvidde - har jeg hørt.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg for nylig er blevet Netflix bruger, og så endda en virkelig lykkelig en af slagsen. Forestil jer min glæde, da jeg blev gjort opmærksom på, hvordan man kunne få adgang til det amerikanske, engelske, canadiske og hvad har vi ikke alt Netflix. Men jeg har altså så frygtelig svært ved at stoppe igen, og da jeg for øjeblikket har kastet min ubetingede kærlighed på Supernatural, synes jeg, det var oplagt at dele hvad mine oplevelser med Mr. Jensen Ackles og hans lige så søde makker Jared Padalecki, har fået mig til at tænke på/overveje/gøre. 


1. Den her serie er faktisk lidt uhyggelig.. okay meget uhyggelig. Det er måske en idé at alt lys i lejligheden er tændt, hvis du nu bliver bidt af den. 

2. (Ét afsnit senere) Godt, nu er du bidt af den, alt lys skal være tændt fra nu af.. altså bare når du ser serien, ikke altid. 

3. Okay altid. 

4. Det er da meget normalt at en ung kvinde på 26 sover med lyset tændt. I det mindste tjekker du ikke efter monstre i dit skab. Det er for pussies.


5. Ham Jensen Ackles er edderrøveme da lækker. 

6. Jared Padalecki skulle heller ikke gå mange gange rundt om min seng. 

7. De er begge gift. 

8. Man får da heller aldrig en chance. 



9. Jeg skal gøre rent og rydde op efter det her afsnit. 

10. Okay, efter det næste afsnit. 

11. Næste sæson så.. 

12. Hvis folk spørger, må jeg sige at der har været indbrud - jeg kan ikke være det her rod bekendt. 

13. Eller måske er "Netflix" et meget godt svar, når folk spørger "Wow, hvad er der sket her?"



14. Den her serie bliver jo kun mere uhyggelig. 

15. Tør jeg gå i vaskekælderen nu. Det er mørkt. 

16. Fedt. Lyset er gået på gangen. Igen. 

17. Vent.. Det er tegn på en dæmonisk tilstedeværelse. Jeg går ingen steder. 

18. På den anden side.. Det er vel egentlig heller ikke særlig smart at være alene her. 

19. Tag dig sammen Heidi, nu er du pjattet. 

20. Hvad var det for en skygge? Er jeg virkelig alene i det her lokale? 

21. Tag dig sammen Heidi, det er bare en tv-serie, der er ikke et monster i dit skab - dit skab har ikke engang låger. Gå. I. Seng.

22. Men der kunne fandeme godt være et monster under din seng. Du må hellere tjekke. 

23. Har du seriøst lige tjekket under din seng? 

24. Det her siger du aldrig til nogen. 


5 kommentarer:

  1. Nu du nævner lys skal være tændt altid.. Så er der noget om det... Nu håber jeg at du kan se den her :D https://www.facebook.com/photo.php?v=578358188935979

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se den, men altså.. Jeg tør ikke.

      Slet
  2. Det er jo det, jeg siger! Jensen Ackles er verdens lækreste mand. Desværre er han ikke bare gift. Han er gift med Rachel fra One Tree Hill, og hun er endda gravid. Øv.

    SvarSlet
  3. HAHA! True words.

    For ej at forglemme:

    Jeg har klunset denne kommode. Det er måske klogt lige at kaste lidt salt på. Bare for at være sikker.

    SvarSlet