tirsdag den 17. juni 2014

Fagre nye verden

Jeg er ofte, okay altid, bagud når det kommer til ny teknologi og lignende. Der gik rigtig lang tid før jeg fik erhvervet mig en iPhone - og den har jeg ikke engang selv købt, jeg har bare overtaget min brors kærestes telefon. Jeg hoppede ikke med på twitterbølgen i første omgang, jeg har kun et fladskærms-tv, fordi jeg kunne arve et, jeg er endnu ikke den lykkelige ejer af en e-bogslæser og/eller tablet og jeg har en gammel oldsag af en computer, der ind imellem bliver så varm, at jeg brænder mig på den - no shit.

Grunden til jeg altid er så langsom? Hvem ved - jeg oprettede en profil på Facebook ret hurtigt, og det tog meget hurtigt overhånd - måske har jeg bare ikke ville friste skæbnen. Måske er jeg gammeldags (nej jeg er ej), måske skræmmer ny teknologi mig (nej det gør ej).

Jeg er langsom, fordi jeg kender mig selv. Når jeg bliver begejstret for noget, så kan jeg ikke slippe det igen.


Jeg bruger, om muligt, hvert vågent øjeblik på min nye besættelse - og hvis det ikke er muligt, så gør jeg det muligt. 

Det er blandt andet en af grundene til, at jeg ikke har oprettet mig på Netflix - før i søndags forstås. Jeg vil stædigt holde fast i, at det ikke er min skyld. Det er T's skyld. T kender mig rigtig godt. Hun ved at min selvdisciplin kan være på et meget lille sted. Hun ved hvordan jeg er... 

Og alligevel lod hun det være min opgave, at logge på hendes netflix i lørdags; jeg kunne jo lige tjekke hvilken serie vi lige skulle se et afsnit af. Jeg var ikke tidligere blevet introduceret for udvalget, så jeg har aldrig rigtig vidst, hvad jeg gik glip af. For nok er jeg uansvarlig, men jeg er ikke dum; jeg er opdraget til, at jeg ikke køber pakken, hvis ikke jeg kan se hvad der er i den. Mine googleskills rækker til meget - blandt andet at finde afklædte mænd - indholdet på netflix? Åbenbart ikke. 

Men nu ved jeg hvad der er derinde. Jeg er blevet introduceret til serienarkomanens hellige gral. Jeg har set lyset og der er ingen vej tilbage. Jeg er fortabt, og hvis det her var en dårlig film, ville jeg råbe: "No! Go on without me, it's too late for me. Save yourselves!" 


Netflix er mine teenageår samlet på et site. Netflix er mine guilty pleasures sorteret i alfabetisk rækkefølge. Netflix er Guds gave til fangirls i hele verden. Netflix er grunden til, at 02 er en helt acceptabel karakter. Netflix er fløden til mine jordbær. Netflix er smukkere end smuk, og Netflix ved det godt. Netflix venter altid på mig. Netflix forlader mig aldrig. Netflix er heroin maskeret som html koder. 

Netflix er mit livs kærlighed. 


2 kommentarer:

  1. Velkommen hernede på bunden. Vi har det nu meget godt! <3 Netflix

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er sgu hyggeligt at være.

      Slet