søndag den 6. april 2014

Kliché

I går var jeg ude at løbe, i dag har jeg planlagt en la(aaaa)ng cykeltur, jeg har hentet app'en 7 minute workout, og jeg er gudhjælpemig gået med på den der latterlige 30 day squat challenge.

Motion er godt, det siger alle eksperterne, og det ved jeg da også godt. Det er ikke det der er klichéen. Næh det er nærmere grunden til, at jeg pludselig begynder på et 'motionsprogram' (som jeg forhåbentlig fortsætter med). 

Ser I, der er ti års jubilæum på min efterskole om en måned og fire dage. Det er tæt på. Og jeg vil, koste hvad det vil, se pisse hamrende godt ud. 

Jeg er ikke overvægtig, og jeg er ikke utilfreds med min krop - den er måske lidt blød, og kunne helt klart godt bruge noget sol, men jeg er fint tilfreds (det hjælper måske at jeg aldrig går på vægten). 

Alligevel er jeg landet hovedkulds i klichéen over dem alle, Præ-reunion-udseende-besættelse (det findes altså). 

Det værste er, at de mennesker ser jeg faktisk ret tit. Vi har været gode til at holde kontakten, til at holde årlige fester, og vi er en lille gruppe derfra, der prøver at ses et par gange om året. Men alligevel synes jeg det er anderledes denne gang. 

Men det er jo åndssvagt, for det er de samme mennesker. Der er en ekskæreste eller to, der er gode veninder, gode bekendte, fantastiske lærere, og fyre man er kommet lidt for tæt på, når alkoholen har gjort det alkohol nu engang gør. 

Den eneste forskel er, at det denne gang er ti år siden vi stoppede på efterskolen. Det er lidt af en mærkedag (en af dem der får mig til at føle mig tudsegammel). Det er nu slaget virkelig skal stå: Hvad laver vi? Hvor langt er vi kommet? Hvad skal vi nu? 

Og eftersom jeg hverken kan fremvise lottogevinst, barn, mand, hus, volvo, bogudgivelse, (helt) færdig uddannelse eller andet klichéagtigt succeskriterie, vil jeg eddersparkeme kunne fremvise en flad mave. Basta. 


10 kommentarer:

  1. jeg er begyndt at løbe. eller altså.. min motivation er virkelig på nul, men bilder mig selv ind, at jeg ved at læse sundhedsblogs og artikler kan få kroppen til, at snyde-tro at vi er mega aktive.. :s

    SvarSlet
  2. Du kan komme med mig i fitness jeg kan tage en ven med gratis:-)

    SvarSlet
  3. Du må også meget gerne komme med mig i fitness, jeg kan også tage en ven med - og jeg kunne virkelig bruge en motivations partner fordi jeg kommer ikke af sted selv :b
    Og udover det vil jeg bare sige at jeg synes du er lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er også helt ok at kigge på ;)

      Slet
  4. Åh altså! Jeg kender det aaalt for godt :p Det er vel også en kliché af en grund! :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Klichéer er slet ikke så dumme ;)

      Slet
  5. Hehehe, jeg kunne også godt bruge noget sol. Men omvendt. Så bliver jeg jo bare rød. Suk.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en ond cirkel. Feje hold.

      Slet