fredag den 11. april 2014

En Fangirl i Praktik

Jeg har et usundt forhold til kendisser; det er sådan set lige meget om det er reality'stjerner', skuespillere, ministre eller lignende. Hvis jeg genkender folk på gaden, og jeg ikke var forberedt på at de ville være i nærheden, så går jeg lidt i koma.

.. Der var også en enkelt gang, hvor jeg cykler forbi en mand, jeg ved kender ham et sted fra, så jeg beslutter mig for, at jeg hellere lige må sige hej - så det gør jeg. Han hilser tilbage, og ser lidt forvirret ud, men jeg tænker at min ryg er fri, for nu har jeg i det mindste ikke pisset nogen af ved at glemme at hilse. Senere gik det så op for mig at manden var LOC, men fuck it. Ingen broer brændt den dag i hvert fald.

Det var et sidespor - jeg har ufatteligt svært ved at holde mig til en historie, forstår i. 

Men, nu er jeg i praktik. Jeg har været heldig at få en plads ved Dansk Forfatterforening, og jeg elsker det. Foreningens medlemmer er mine forfatterhelte, og det er ikke længere mærkeligt at rende ind i de mennesker, man står i kø for at se til bogforum.

Needless to say: Jeg har haft utroligt svært ved at styre min begejstring. Men det er lykkes. Eller, når jeg siger at det er lykkes at skjule min begejstring, mener jeg, at jeg er styrtet ind på mit lille kontor og har udført en lille glædesdans.

Og så har jeg ringet til min mor bagefter, og det er jo skørt, for hun ved ikke hvem halvdelen af de mennesker er, men som enhver anden god mor, griner hun lidt, og siger: "Årh det var godt, det er stort for dig." Mens jeg forestiller mig at hun febrilsk googler navnet bagefter (men nu hvor jeg tænker over det, så er hun heller ikke så stærk i google - undskyld Momsi-Prut).

Men det var det der med holde sig til en historie. 

For, og hold nu fast, om 13 dage (T R E T T E N  D A G E!) skal jeg lege projektleder (eller jeg leger det ikke mere, jeg er faktisk projektleder (ish)) til et arrangement med min helt store helt, manden der har skrevet om min hjemstavn, manden som har fået mig til at løbe igennem en fyldt hal, for at få en plads på første række, manden der har stået to meter fra mig, mens jeg har hvinet som en lille tøs og ikke turde sige noget, helten over alle helte.

Erling Jepsen. Seriøst, jeg lyver ikke engang. Jeg har skrevet til Erling (ingen grund til at bruge efternavnet længere, vi er jo næsten bedste venner), og spurgt om han ville være gæst i Den Røde Sofa, det ville han frygtelig gerne, og han sagde ikke bare ja. Nææææh, Erling har kaldt mig "Kære Heidi". K Æ R E! Fordi det er jeg jo, jeg er hende den kære (og helt fabeltagtige) praktikant, som man ikke kan sige nej til.


Prøv lige at få mig ned på jorden igen. 


Ps. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at slæbe alle mine bøger med (for dem har jeg da altid med), og få ham til at skrive i dem. 

Pps. Igår legede jeg vært på et arrangement med ingen ringere end Naja Marie Aidt. Ja, jeg namedropper - fordi jeg kan. 

14 kommentarer:

  1. Jeg er kun lidt misundelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha det skal du sgu også være. Indlægget er ren pral :p

      Slet
  2. Du lever det vilde liv!!! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha! Ja sgu, rød løber og alt muligt..

      Slet
  3. Det lyder godt nok som en GOD praktikplads!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det også! Jeg er så glad for det.

      Slet
  4. FUUUUUUUUUCK jeg dør af misundelse. Fuck hvor er det bare fuckfuckfucking nice!

    SvarSlet
  5. Jeg er ikke stærk i forfatter navne og verdenen generelt, da jeg ikke selv er den store læser..
    Dog synes jeg det er en fedt indlæg, fordi man virkelig kan mærke din glæde og begejstring.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak - det blev også skrevet i en voldsom lykke rus.

      Slet
  6. Har lige læst alle dine indlæg fra i år. Du har et skønt sprog, der flyder godt så du blive fluks tilføjet på Bloglovin

    SvarSlet
  7. Jeg er stik modsat. Kendisser siger mig iiiintet. Fatter aldrig hvem nogle er, og er ligeglad med hvad de laver. Men Naja Marie Aidt.. Hun er sgu sej :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger også min tid helt forkert, og jeg ved alt for meget om mennesker jeg aldrig kommer til at tale med ;)

      Slet