onsdag den 5. marts 2014

Helga og Joken der Faldt til Jorden


Helga er syv år. Helgas 'ejer' kan godt lide at vinkle sine svinere, så de er lidt subtile. Men en gang imellem er svineren, og dermed joken, lidt for subtil - og så er det at pointen går lidt tabt. 

For eksempel var Helga en fiktiv person indtil for fem minutter siden. Helga var et fantasiobjekt, der skulle bruges til at få folk til at forstå, at hende der Heidi bliver edderspændt fucking rasende når folk ikke fatter hvor de skal stå på rulletrappen. Hende der Heidi havde nemlig engang læst en artikel, hvor en pædagog-fillergøj sagde, at mennesker har nemmere ved at forstå visse budskaber, hvis det sker på en børnebogsfacon. Derfor opfandt Heidi Helga, og tænkte hun kunne blive det næste store hit, lidt ligesom 'Totte' og 'Mette' bøgerne. Men Helga tror måske, at det ikke var alle der forstod den. 

Nogen synes endda at historien var lidt sørgelig, og nogen (jeg snakker til dig Miriam) troede endda at Heidi måske var Helga. Men Heidi og Helga er ikke den samme (nu er vi). For Heidi ved godt hvordan man skal opføre sig på en rulletrappe, det gør Helga ikke - så Heidi synes faktisk slet ikke at I skal have ondt af Helga; det er nemlig Helgas egen skyld (eller måske hendes mors). 

Så det jeg (Heidi) prøver at sige er: 1) Stå nu til højre og gå nu (please please PLEASE) til venstre, 2) Jeg var ikke Helga igår, 3) Men det er jeg lidt i dag, 4) Jeg forventer ikke i skal forstå hvad jeg snakker om, jeg tabte mig selv for ti linjer siden. 

Lille 5'er) Skal Helga dø nu? Eller må hun godt komme tilbage en anden dag?

8 kommentarer:

  1. Jeg synes bare at du har nogle vilde paint skills.

    SvarSlet
  2. BAHAHAH!! Undskyld Heidi, men det kunne da godt ske, du havde en uheldig rulletrappeoplevelse som barn, det ved man da aldrig, vel? :D

    SvarSlet
  3. Jeg synes da bestemt ikke Helga skal dø! Mere af hende :D En fin (og sjov) modvægt til alle de (dejlige!) nøgne mænd.

    SvarSlet
  4. Jeg troede altså også, at Helga var Heidi! :p

    Men om hun skal dø? Hm, personligt synes jeg det er lidt for 70'er pædagokke' :/ Men hvis du føler for det, så gå amok!

    SvarSlet
  5. I min optik opfattede jeg historien som værende om en lille pige der ret så uskyldigt bliver fanget i de voksnes forjagede og hensynsløse kamp om at komme fra A til B. De var så ikke helt din hensigt kan jeg forstå :p

    Jeg kan nu sagtens også selv få mit pis lidt i kog hvis folk står i vejen når man vil op eller ned hurtigere end den gængse hastighed, men din historie rammer helt forkert ved så konkret at beskrive pigens uskyld. Hende kan man da umuligt blive sur på :)

    SvarSlet
  6. Mere Helga! Og jeg har lidt ondt af Helga, hendes mor burde ALDRIG have ladet hende køre alene på rulletrappe! Bortset fra det, så kan jeg også blive virkelig irriteret over folk der står forkert på rulletrapper. Men efter jeg er flyttet til Aabenraa, er det ret begrænset hvor mange rulletrapper jeg kommer i nærheden af!

    SvarSlet
  7. Jeg læste det hundrede som om Helga (og hendes mor) var den irriterende der skulle fatte at flytte sig til højre :D Og hun må gerne komme tilbage - hun var sjooooov!

    SvarSlet
  8. @Stinna: Så seje er mine skills nu ikke ;)

    @Miriam: Jeg har haft mange uheldige oplevelser som barn, men rulletrapper har jeg altid haft styr på :p

    @Søs: Hendes skæbne bliver afgjort senere, men hun bliver nok ikke et fast indslag under alle omstændigheder.

    @Maja: Det var faktisk 70'er pædagokke jeg gik efter :p

    @Iben: Jeg ved ikke om jeg rammer "helt forkert", jeg havde nok bare regnet med, at i alle var lige så kolde og kyniske som jeg er ;)

    @Tine: "Ingen børn på rulletrappen" - regel numero uno!

    @Gitte: En åndsfælle - yay!

    Ps. Sorry for at samle svarene i en kommentar, men blogger vil ikke lege med mig.

    SvarSlet