lørdag den 15. februar 2014

To-Be-Read-Jar

De kære bogbloggere har set en masse variationer af denne vidunderlige idé, og de har læst spalte op, og spalte ned om hvorfor det er godt. Men det kunne jo være at der var nogen derude, som ikke kendte til det, og desuden er jeg jo lidt af en medløber (og bagud) når det kommer til sådan nogle ting, så det er jo nærmest nødvendigt at mit indlæg kommer 30.000 år efter alle andres.

I husker måske at jeg lavede et nytårsforsæt der hed, at jeg ikke må købe nye bøger (anmeldereksemplarer og gaver gælder ikke) før jeg har læst minimum halvdelen af de bøger, der står ulæste og uberørte i min reol. Det virkede som et uoverskueligt projekt, indtil jeg hoppede på To-Be-Read vognen.

Jeg havde kun en æske, eller en boks om man vil, og jeg var fattig som en kirkerotte (jeg elsker det udtryk), så jeg måtte arbejde med hvad jeg havde.


Æsken er kedelig og grim af helvedes til, så jeg besluttede mig for at pakke den ind som en gave, fordi bøger er en gave (kliché alert). 






Præmissen er så, at du skriver en masse titler ned på små lapper, og trækker en titel når du mangler noget at læse. Jeg skal halvvejs igennem bunken, før jeg (lovligt) må købe nye bøger igen. 



2 kommentarer:

  1. Det er da en fin, fin idé (og det er i øvrigt skide ligegyldigt om man er en sen medløber! ;) haha). Har overvejet det samme, men da jeg deler bogreol med Frederik er jeg ikke sikker på, at jeg gider læse alle bøger som står på vores hylder ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha! Det kan jeg sgu godt forstå - men i kan jo altid lave hver jeres? ;)

      Slet