fredag den 14. februar 2014

Happy Valen.. fuck

Jeg ved godt, at Valentins Dag er noget opreklameret, amerikansk fis. Det er ikke ægte, og man burde vise sin kærlighed hver dag, eller i hvert fald når man har lyst, og ikke fordi en blomsterhandler har sagt at du skulle.

Men..

Blomster er virkelig fine, og jeg kan virkelig godt lide chokolade. Så jeg holder fast i min udtalelse fra sidste år; ekskærester burde være ansvarlige for tidligere partneres lykke på Valentins Dag - indtil den tidligere partner har fundet en ny partner, så ophører alt ansvar, og skulle den tidligere partner og den nye partner gå fra hinanden, tilfalder ansvaret den nye partner.

Det er ligesom underholdsbidrag, og det er en fucking fantastisk idé, hvis jeg selv skal sige - sådan helt ydmygt og alt muligt.
Hvis nu man kalder det for en paragraf - paragraf kærlighed? Ej, det er kvalmende. Paragraf 'hvad end der er det næste tal i rækken'.

Så slipper du for at trippe ved døren, når blomsterhandleren kører forbi dit vindue. 


Du slipper for skuffelsen, når det går op for dig, at blomsterne er til naboen og ikke dig. 


I stedet kan du have det som du altid har det, for nu har du fået blomster, endda fra en mand du ikke gider have mere.. eller noget. 


Det er jo ikke fordi jeg er sørgelig og ynkelig, jeg vil bare gerne have blomster. Jeg kan virkelig godt lide blomster altså. 


4 kommentarer:

  1. Jeg har lige åbent døren ind til opgangen, fordi min overbo skulle overraskes med blomster. Suk!
    Vi fejre normalt aldrig Valentinsdag, og havde ikke rigtig tænkt over det, før dørtelefonen ringede og en blomsterhandler stod i døren med en kæmpe buket til overboen. Overvejer seriøst at smide en SMS til kæreste og fortælle (hint, hint HINT ;-) haha).

    SvarSlet
    Svar
    1. "overboen har lige fået blomster, det er da meget sødt, ik?" - så forstår han den sikkert ;)

      Jeg har heller aldrig fejret dagen, men mine eks gjorde alligevel lidt ud af det, ikke noget vildt, men bare en lille ting - det er hans skyld, at jeg nu vil have blomster og chokolade på Valentins dag, det har jeg i hvert fald besluttet :)

      Slet
  2. Hahhaha know the feeling! Én rigtig stor omgang bullshit. Magasiner, instagram og enhver pige snakker om det. Og ALLE ender med at blive skuffede - fordi der er ingen mænd, der gider det. Så jeg foreslår følgende: At købe dem selv. Min mand gider sgu heller ikke. Og slet ikke på en en dag, hvor alle siger han SKAL - for hvad romantisk er der i bare at gøre som andre siger du skal? NÆ.
    Så jeg har købt dem selv. En kærlighedserklæring til mig selv, fordi jeg er så fan-fucking-tastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik blomster af en veninde, men jeg købte selv chokoladen - det synes jeg var en ret god deal :p

      Slet