onsdag den 22. januar 2014

Kære Heidi, du er en røv

For lang tid siden, var der en underviser der sagde til mig, og resten af litteraturvidenskabsholdet, at vi var privilegerede, fordi vi levede i et samfund hvor uddannelse var gratis og for alle.

Og han har da så evigt ret. Så ret, at jeg nu er nødt til (igen) at skrive et åbent brev til mig selv, og minde mig selv om, hvad det er jeg laver, hvad jeg burde lave og at jeg lige nu er lidt en røv. Såeh..

Kære Heidi,

Du har holdt 'fri' siden d. 12. december 2013. Det var meningen at du skulle have tre eksaminer denne januar. Men du droppede, forståeligt nok, to af dem. Du droppede dem, så du kunne være helt sikker på, at du havde energi og overskud nok til den tredje eksamen. Du har endda droppet alt undervisning næste semester, og i stedet dedikeret foråret til praktik, for at du, og jeg citerer: "Kunne få gejsten tilbage.."

Du har ikke særlig meget at lave for tiden, så du har masser af tid til at læse og skrive på opgaven, men det gør du jo ikke.

Du har i stedet fundet dig rigtig godt til rette i din lille 'jeg har fri' boble, og du føler derfor ikke det sædvanlige eksamenspres. Næh du føler i stedet at du har al mulig tid i verden, og du bruger derfor en masse tid på alle mulige unødvendige og åndsvage ting, jeg nævner i flæng: læse artikler om søde dyr på buzzfeed, tjekke eb.dk 8 gange i timen, tjekke din kalender (du skal heller ikke noget i dag), quizze på sporcle, tælle bogmærker, se HIMYM, tjekke sladder på perezhilton.com, osv.

Men det skal stoppe nu Heidi, så jeg vil fortælle dig en sandhed eller to.

Du skal aflevere din eksamensopgave næste fredag, og du er ikke rigtig begyndt endnu. Ja, jeg ved godt at opgaven er om H.C. Andersen, en mand du har gennemterpet masser af gange, men det betyder jo ingenting, når du ikke har fulgt med i faget, og du ikke har nogen idé om, hvad din opgave skal indeholde.

Så kære Heidi, det er løgn når du tror, at du ikke har travlt - for det har du. Du er bagud. Igen.

Kom i gang, for helvede da.

Vi er ligesom sammen om det her, det går jo ikke kun ud over dig.

De bedste hilsener,

Heidi


3 kommentarer:

  1. H. C. Andersen tager livet af mig. Jeg burde både skrive et brev til ham og til mig selv. Bwah.

    We can do this.

    SvarSlet
  2. You can do it! Giv Hans Christian et par ordentlige hug, så skal det nok blive bedre! :D

    SvarSlet
  3. Urgh er gået totalt i stå i den opgave!
    http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/43783071.jpg
    Håber det her link kan hjælpe dig lidt (det er sleeeet ikke Joseph Gordon Levitt.... ;D )

    SvarSlet