søndag den 26. januar 2014

Drømmemanden

Da jeg var yngre, havde jeg meget høje forventninger til hvem der skulle ende med at blive min fremtidige mand. 

Jeg forestillede mig en læge, gerne en hjerte- eller hjernekirurg, som dagligt reddede liv, og gjorde en kæmpe forskel. Han ville vinde nobelpriser, og tjene kassen (selvfølgelig), og jeg ville sidde derhjemme og skrive en masse bøger, som hele verden elskede og livet ville være fucking fedt. 

Jeg forestillede mig også en advokat, en mand der sørgede for at retfærdigheden skete fyldest. Jeg ville stadig sidde derhjemme og skrive en masse bøger, som hele verden elskede og livet ville være fucking fedt. 

Jeg har drømt om, at være kærester med en stor og verdenskendt skuespiller, en skuespiller som friede til mig til Oscar-uddelingen, midt under hans takketale for prisen for bedste mandlige hovedrolle (obviously). Jeg ville skrive en masse bøger, som hele verden elskede og livet ville være fucking fedt. 

Jeg har forestillet mig at jeg var gift med en astronaut, gerne ham der ender med at finde definitivt bevis for at der findes rumvæsner. Jeg ville selvfølgelig stadig skrive en masse gode bøger, som hele verden elskede og livet ville være fucking fedt. 

For nylig er jeg begyndt at drømme en lille smule om Jesper Nøddesbo, bare fordi han er lækker og spiller håndbold. Jeg ville selvfølgelig stadig skrive en masse bøger (og selvbiografier for alle håndboldherrerne), som hele verden elskede og livet ville være fucking fedt. 

Jeg har drømt om en tømrer/murer, der kunne bygge verdens fedeste hus til os, og samtidig bygge de special-lavede bogreoler jeg altid har drømt om. Han ville selvfølgelig være tømrer/murermester, og jeg ville skrive en masse bøger, som hele verden elskede og livet ville være fucking fedt. 

Jeg forventede at hele verden lå for mine fødder, og det gør den vel egentlig stadig, men mine krav til min fremtidige mand er ikke helt så høje længere. Nej, jeg vil bare gerne have han kan få mig til at grine, at han hjælper med opvasken - og så kunne det være lækkert, hvis han stadig havde alle sine tænder. 


2 kommentarer:

  1. Mmm… Jesper Nøddesbo. Den flotte mand!

    Og så synes jeg i øvrigt ikke at dine krav til en mand er urimelige. Især det med opvasken, for det kan sq være en træls kamp!

    SvarSlet
  2. Haps... han er da også en lækkermås.. <3

    SvarSlet