tirsdag den 7. januar 2014

26 going on 65

En dag vil du vågne op og indse, at du ikke længere er ung. Du vil vågne, og som det mest naturlige i verdenen, vil din første tanke være "gad vide hvor meget jeg kan nå at strikke i dag?". Du vil se frem til ture i bankohallen, og en dag vil du have 100% styr på, hvad de forskellige plader er til.

Dine knæ vil knirke lidt, når du har siddet stille for længe, og du har konstant vabler på fingerspidserne fra strikkepindene. Venner, bekendte og familie vil begynde at bestille kreative ting fra din hånd, det være sig billeder, strikketøj eller lignende; "for du har jo tid til det."

En dag vil du vågne og kigge dig selv i spejlet, her vil du finde dit første grå hår: "eller var det bare meget hvidt?". Du vil have ondt i lænden, når du står op for lang tid, og der er ikke noget du ønsker dig mere end en gyngestol.

Du vil eje en "hygge-kasse", her vil der findes strikketøj, strikkepinde, lys (i alle afskygninger), et par hjemmesko og et varmt tæppe; sådan nogle ting er jo nemmest at have lige ved hånden.

Du vil opdage glæderne ved hvidkål, og hvad denne føde kan gøre for din fordøjelse; hvis du altså spiser nok. Piskefløde vil have en særlig plads i dit hjerte, og du ved intet bedre end Barnaby og DR K.

Du vil vågne og være 65+, men indse at du egentlig er 26. Fuck. Bring in the tequila! 


8 kommentarer:

  1. Og nu undre jeg mig så virkelig over, hvorfor det er mig som i gruppen har fået titlen "Husmor" ;) <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fordi du bager, og ejer et forklæde.

      Slet
  2. Nooooo Girl. Jeg er 36, HAR fundet op til flere grå hår. Faktisk er de hvide/sølvgrå, og det er ret sejt. Men jeg plukker dem alligevel ud, for de ser sørme ensomme ud sån der helt alene i blandt de andre.
    Ud over det... Så maler jeg gerne, og har totalt optur når jeg vinder 500 kr til Bingo...

    .....ellers kan jeg overhovedet ikke se nogen ligheder mellem mig og det skrevne..... Hjælper eń eller anden mig lige op at stå???

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg rev også det grå hår ud rigtig hurtigt, nu håber jeg bare at det ikke passer, det der med: "pluck one, and five attend the funeral"

      Slet
  3. Jeg gruer for den dag jeg finder det første grå hår. Min storebror fandt allerede sine i en alder af 24, GISP. Jeg er 26… satser på mine ved hvad der er bedst for dem selv og holder sig på afstand lidt endnu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Trusler virker! Jeg rev mit ene grå hår ud, mens jeg mumlede ordene: "det er hvad der sker, når man kommer på uanmeldt besøg!"

      Slet
  4. Der gik virkelig lang tid, før jeg kunne se den gamle dame på billedet.. Jeg nåede seriøst at vende skærmen på hovedet først!

    SvarSlet
    Svar
    1. you and me both! Men det er en god ting, i følge hjemmesiden betyder det, at du er ung af sind, hvis du ser den unge kvinde først. Tag den, grå hår!

      Slet