søndag den 8. december 2013

Skoletræt vol. 2.0

Fra tid til anden tager man en beslutning som man ved er rigtig, men som alligevel føles lidt træls. Det her semester har ikke ligefrem været det nemmeste for mig. Jeg har kæmpet en brav kamp for at finde motivationen, og jeg har været i vildrede omkring en masse valg (også de helt simple af slagsen, for mig har det ikke bare været potato/potato det her semester (den fungerer ikke særlig godt på skrift)). 

Jeg har overvejet orlov, jeg har overvejet at kæmpe mig igennem det, jeg har overvejet at droppe det hele og jeg har overvejet at lade stå til, og genoverveje situationen på et andet tidspunkt. Jeg har ikke kunne overskue noget, og har tilbragt mange timer under den varme bruser, med tårerne strømmende ned af kinderne. 


Men nu skal det mønster ændres. Jeg er træt af at sove hele dagen væk, og jeg er træt af at føle mig som en fiasko - for det er jeg jo ikke. Jeg keder mig bare af helvedes til. 

Jeg har søgt praktikplads(er). Jeg har droppet endnu et fag på uni. Jeg har pakket bøgerne væk. Jeg er gået på tidlig (og fuldstændig ufortjent) juleferie - eller jeg skal til undervisning på torsdag, men vi ved jo godt at jeg ikke får læst; så juleferie. 

Jeg har én eksamen til januar, kun en enkelt; det skulle være til at overkomme. Alt bliver udskudt, men det må jeg leve med. Studiet er vigtigt, men det er jeg fandeme også. 

5 kommentarer:

  1. Klapper i hænderne, nikker med hånden og mine tanker siger ''fornuftig... fornuftigt'.
    Meget mere fornuftigt end da jeg stod i selv samme situation for et år siden - og igen et par måneder senere. Jeg synes du skal rejse væk. En uge. Eller bare en weekend. Oplev noget, drik en masse vin og prøv med volapykvendinger på fremmed sprog. Du er skide vigtig - især for mig, da blogland ellers svømmer over med ting-relaterede indlæg. I NEED YOU! (Kæmpe egoistisk som jeg er).
    Spis nogle kager, drik noget glögg og svøm dig i pagne til nytår. Det stemmer jeg for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay... altså det lyder måske som om jeg er dranker eller opfordrer dig til at blive det. Egentlig er min pointe bare; lev livet lidt, slå dig løs - jeg lover dig du finder meningen med studiet og hvad du skal gøre. Men det tager lidt tid.

      Slet
    2. Du er sød! Jeg er ikke på vej væk, bare rolig. Har også tænkt mig at nyde min fritid nu her, skal ikke noget før d. 17. januar, så du skal jeg bare slappe af :)

      Slet
  2. Praktik var for mig en utrolig tiltrængt pause! Jeg var ved at sige f*** det hele i foråret, så praktik var et rart break fra studiet. Pt. føler jeg mig klar nok til at samle op igen til februar (men der er heldigvis et stykke tid til endnu!!).

    NYD din tidlige juleferie og slap lidt af! Det er godt med en lille pause :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det jeg håber der vil ske :)

      Slet