onsdag den 25. december 2013

Glædelig jul og alt det der

Mit twitterfeed er forvandlet til et kombineret gavebord, buffet og medlidenshedssøgende mekka. Instagram er spækket med pral, juletræer, gaver og madrester. Mit facebookfeed er proppet til randen med ønsker om en glædelig jul fra nær og fjern.

Jeg er ikke pessimist eller juleskeptisk.

Jeg er bare rigtig træt, mæt og småfed ovenpå and, flæskesteg, medisterpølse, sylte, surrib, chokolade, chips, sovs og gaveregn. Og sukkerkartofler - ååååh sukkerkartofler, de bliver min død.

Jeg lever, og jeg flader lykkelig ud på min mors sofa. Jeg har fået alt og mere end jeg ønskede mig. Jeg er glad, og jeg skal bruge gavekort i massevis (min mor opgav at holde styr på listen med bogønsker, og kvitterede i stedet med et gavekort til yndlingsboghandlen).

Jeg kan ikke spise mere; seriøst jeg har problemer med at lukke mine jeans - heldigvis diskede min mor op med en buksedragt der er dejligt afslappende, men med et par høje støvler bliver forbavsende 'classy' at se på (i dag fungerer den som afslapningsbeklædning (der er plads til min madbaby)). Når jeg engang søger mod Fyns land igen, kan jeg lave let og lækker mad i den nye ovn, og jeg kan fucking partere lige hvad jeg vil, med de farverige knive jeg fik af min storebror og hans kæreste.

Gaveregnen sluttede ikke med de ting, men jeg sveder svinekød, så jeg vil påbegynde mere afslappende aktiviteter; der er Narnia på tv3.

Jeg håber I har haft en dejlig jul. 

Billede lånt fra justjared.com
Hvis vi nu leger at dejlige Hr. Skarsgård har en nissehue på, så er det her det ultimative julebillede - der er sgu da sne og alt muligt. 

8 kommentarer:

  1. Jeg ligger også bare her... Kan ikke bevære mit corpus mere. Alt for meget mad. Og indtryk. Og af at være spændt som en otte årig over de mange gaver. Stempler ud - god jul!

    SvarSlet
  2. Det er næsten overvældende at komme hjem til, men jeg elsker det!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er såmænd også overvældende når du bor her. Eller for mig er det. Jeg glemmer det hvert år :p

      Slet
  3. Så få dog det lår ned, for helvede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes faktisk en gif, hvor man ser det hele. Men han brænder op umiddelbart efter, så jeg synes ikke den er rar.

      Slet
  4. Jeg ville gladeligt bytte alle mine julegaver ud med en nøgen Alexander Skarsgård. Jeg siger det bare...

    SvarSlet
  5. Heidi fem år kom også virkelig til sin ret i december.

    SvarSlet