tirsdag den 19. november 2013

Lidt royal er man vel

Jeg er ikke royalist, selvom jeg da er kommet for sent med vilje, for at følge noget royalt hejs i fjernsynet - man skal da lige se kjolen/høre barnets navn.

Men heldigvis bor jeg i et land, hvor royal kritik/gøren grin med ikke er lig med halshugning, så jeg vil lige tillade mig at kommentere på det forfærdelige nye portræt, der er blevet lavet af kongefamilien. Til de uindviede/uinteresserede har jeg tilføjet navne på portrættet (You are welcome).


Okay, først og fremmest photoshop-alert. Eller, altså det ligner jo en dårlig omgang photoshop. Ligeså ligner det en filmplakat for en ret creepy gyserfilm. Jeg troede det var en joke til at starte med, men det var det så ikke. 

Hvis vi starter med Prins Henrik, så sidder han henslængt i sofaen med sin slåbrok på og ligner mest af alt (en lidt fyldigere) Hugh Hefner, og så er hans ansigt af en eller anden grund lidt forvrænget. 

Margrethe ligner sig selv, og det er egentlig lidt kedeligt, men okay hun er dronning, hende tør ingen vist at forvrænge/gøre til et gysermonster. 

Prins Joachim ser som altid en lille smule distanceret og højrøvet ud, så han er også ramt meget godt, hans kone, Marie, er smuk som altid, omend hendes baghoved er lidt stort, og så har hun det karakteristiske "det kan godt være at jeg er kone nummer to, men jeg er en prinsesse nu, bitches" ansigtsudtryk. 

Frederik og Mary vil jeg ikke kritisere, for jeg synes de er rare, flotte og skønne - bortset fra, at jeg husker Frederik som mere gråhåret.
Tvillingerne er afbilledet i samme position, næsten, for tvillinger skal jo ligne hinanden. Det var åbenbart ikke nok at de er samme alder og størrelse og tydeligvis har samme forældre, kunstneren mente der skulle "pillen-i-ører" til at vise det. 

Felix og Nicolai har for travlt med alt muligt andet til overhovedet at tænke på ham der maleren, vi er prinser og hvis vi vil lege med lego, så leger vi med lego. 

Så er der lille søde Isabella som tydeligvis har været et smut forbi hotellet i The Shining. Hun er blevet besat af et eller andet, og den leg hun har gang i, er bare en afledningsmanøvre, lige om lidt slagter hun dem alle sammen.

Og det gør hun sammen med storebror, Christian, der mest af alt ligner Damian fra The Omen. Han er iskold og besat af djævelen. 

Mini-Henrik er den eneste der har fattet hvad der sker, og han er lige så stille ved at kravle væk, for at redde sig selv - that's my man

Jeg tror filmen ville hedde "There's something rotten in the state of Denmark" (Hvis ellers copyright lovene tillader det). 

Selvfølgelig ville alt starte godt og lykkeligt, men langsomt ville det være tydeligt at der er noget helt galt. Barnepigerne ville forsvinde på mystisk vis, og officielle pligter ville begynde at blive lidt af en prøvelse. Død og ødelæggelse ville følge i familiens fodspor, og ingen ville kunne gøre noget ved det på grund af diplomatisk immunitet. 

De voksne ville begynde at anklage hinanden, og big-boss-woman Margrethe ville prøve at holde styr på tropperne og løse problemet. 
En dag vil det være klart for alle, at to af børnene har skylden, og så ville der fande-mig gå The Exorcist i den. Der ville være hoveder der drejer flere gange rundt om sig selv, fremmede sprog, bibelkastning/citering, vievand og præster der ryger ned af trapper. 

Men først når Moses Hansen (ingen gyser uden Moses Hansen) dukker op vil der være styr på tropperne, for selvfølgelig er det ham der har hidkaldt en eller anden djævel og ladet den besætte Isabella og Christian (det er sådan en af de djævler der kan splitte sig selv - fuck det mand djævlen er VOLDEMORT), og så tager det fat. 

Harry Potter kommer ind og skal redde dagen, men det går ikke så godt, så Mary afslører at hun faktisk er Hermione, og fandeme om ikke Frederik er Ronald Weasley, og så tager de ellers på telttur for at finde de andre besatte børn (der skal jo være syv), de infiltrerer ministeriet, de laver bankrøveri, og rider på ryggen af en drage, og så smadrer de lige Herlufsholm, og booyah død over Voldemort. 

Eller noget. 

Der er Harry Potter referencer i alt, hvis bare man leder efter dem.




16 kommentarer:

  1. Jeg synes simpelthen også at det billede er SÅ hæsligt. Kunstneren har udtalt at kongefamilien er "meget begejstret" for resultatet. Enten er det en lodret løgn, de har umenneskelig dårlig smag eller de er allesammen blinde. For hulen, det er simpelthen det grimmeste jeg nogensinde har set!

    SvarSlet
    Svar
    1. Liar liar pants on fire.

      De skal jo være diplomatiske og venlige, så de vil aldrig fortælle at de faktisk hader det.

      Slet
  2. Hahaha! Det er den bedste anmeldelse/viderefortolkning, jeg nogensinde har læst! Jeg er helt spændt på at følge kongehuset i de næste år nu ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver pisse godt; et morderisk kongehus er pisse spændende.

      Slet
  3. Jeg mangler en kommentar på baggrunden. Hvad sker der lige der? er de flyttet til det antikke Grækenland eller lever de bare i ruinerne fra det? Eller skal det rent faktisk forestille noget fra Danmark?
    Det hele er ganske skummelt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Som altid når jeg ikke ved hvad noget betyder, har jeg undladt at kommentere på baggrunden, jeg er tabt for ord ;p

      Slet
  4. Det er simpelthen scary as fuck!

    SvarSlet
  5. Sad lige lidt længe på lokum for at læse færdig (og selvfølgelig kommentere)
    Spot on! Glæder mig til din filmatisering af det danske kongehus. Jeg kan lugte succes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når man får folk til at blive længe på lokummet, så har man "made it big" (faktum!)
      Jeg glæder mig også til filmatiseringen, det bliver pisse spændende, og oscaren for bedste film er helt klart hjemme!

      Slet
  6. Ubehageligt billede! Finder din fortolkning meget sandsynlig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ik? Det kan ikke være anderledes.

      Slet
  7. Er det seriøst? Det er kraftpetervælme det grimmeste jeg har set! Frederik er ikke engang blvet konge endnu, men alligevel er det creepy-christian der står i front, som om han allerede styrer the shizzle.
    Og så vil jeg slet ikke kommentere baggrunden?! Er de lige blevet beamet til det antikke Grækenland oder was :s

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mistænker at kunstneren var høj på svampe. Det er den eneste sandsynlige forklaring.

      Slet
  8. Hvornår fik du din første menstruation?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er simpelthen så skide mærkelig, at jeg har valgt at dedikere et indlæg kun til dig.

      Slet