lørdag den 16. november 2013

Jeg skulle være konsulent

I tidens løb har jeg givet spandevis af råd, til en masse forskellige mennesker, de har alle været, hvis jeg selv skal sige det, pisse hamrende gode (også selvom de engang imellem (okay hver gang) har været af lidt tvivlsom karakter).

Det har været om alt, lige fra mænd til semi-ulovlige handlinger (jeg arbejder meget i gråzoner). Jeg har altid sagt min mening, og det har da ført til et par brændte broer, men jeg er blevet bedre til at pakke min mening ind, holde min kæft, eller være helt sikker på, at folk vil høre min ærlige og uforbeholdne mening - jeg er i stand til at sige det folk gerne vil høre i stedet, det skal bare pensles ud for mig.

Jeg tænkte, at jeg ville samle nogle af mine bedste råd til jer, det kunne jo være I kunne bruge dem senere hen, og med bruge dem, mener jeg naturligvis, at I jo kunne gøre det modsatte. Et par af dem her, er også råd jeg har givet mig selv - jeg siger ikke hvilke.

1. "Selvfølgelig kan du synge, og du skal da helt klart synge 'My heart will go on' foran de her hundrede mennesker, jeg filmer det lige.."

2. "Men du synes jo han er sød, så er det da ligemeget at du engang har kysset hans lillebror." (Den her hører jeg stadig for)

3. "Nej, han er ikke for ung, han ser i hvert fald ikke ung ud, du skal bare sørge for, at han ikke snakker i nærheden af andre mennesker."

4. "Selvfølgelig er du i stand til at cykle hjem." (Vi tog på skadestuen dagen efter)

5. "Din mor finder aldrig ud af det." (Vi er ikke venner mere)

6. "Man kan sagtens spise sten." (Nej.)

7. "Du kan godt hoppe så højt."

8. "Det er ret nemt at komme ind på legepladsen om natten, men hvis du ser blå blink, skal du løbe væk. Ruten gennem skoven er hurtigst."

9. "Du kan sagtens glide ned af gelænderet af en vindeltrappe."

10. "Nej, det er ikke taber-agtigt at tage på Den Glade Viking."

11. "Man kan godt være sammen med en kollega, det bliver ikke akavet."

12. "Ring til ham. Ring til ham lige nu."

13. "Du er jo vildt glad for havregryn, så du kan sagtens købe de der sko/støvler/bøger/den der jakke."

14. "Ja, det er en vildt god idé med 'bling' på tanden." (Man skal aldrig lytte til 15-årige Heidi.)

15. "Gå nu bare med ham hjem, det skal nok blive godt." (Nej.)



4 kommentarer:

  1. Det er ikke taberagtigt at tage på Den Glade Viking, hvis man gør det ironisk! :DD

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et krav for at tage på Vikingen! :p

      Slet
  2. Tak for de gode råd - jeg har levet igennem et par af dem selv.

    Mit 15-årige jeg ønskede sig enormt meget bling-bling på den højre hjørnetand, men det blev desværre aldrig til noget.
    Den med cyklen har jeg også vurderet forkert, og jeg har stadig virkelig dårlig samvittighed. Det er jo næsten en selvsagt umulighed, at vurdere om ens veninde cykler lige, når man selv har drukket drinks hele natten... ak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også stadig dårlig samvittighed ;)

      Slet