mandag den 4. november 2013

Film: Thor, The Dark World

Inden jeg fortæller jer lidt om filmen, vil jeg gerne lave et lille dementi; for noget tid siden sagde jeg, at jeg ikke forstod hvorfor Chris Hemsworth havde en højere placering på Empires 50 sexiest men listen end hans lillebror. Ligeledes forstod jeg ikke, hvorfor Tom Hiddleston overhovedet var på listen.

Undskyld! Chris Hemsworth er noget nær det perfekte stykke mandfolk, hans lillebror er intet i forhold til. Hold nu kæft. Manden fik mig (og Stinna) til at udstøde et kollektivt "Åååh" meget højt i biografen igår. T var ikke så højlydt, men vi ved at hun også synes han er flot. Tom Hiddleston er en flot mand, når han vel at mærke har langt sort hår, i det virkelige liv; not so much (måske kan jeg bare godt lide langhårede mænd)- Han skal ikke være nummer to på listen, men at han er der - som langhåret skøn semi-skurk - er helt fint. 



Anyways, vi var i biografen igår. Vi skulle se Thor: The Dark World, anden film i serien om Thor: God of Thunder (Indsæt mandligt brøl). 

Filmen er sat to år efter etteren. Thor har travlt med at genoprette freden i de ni riger og hans Avenger-arbejde (jeg elsker at der er en sammenhæng mellem alle film, uden det bliver forvirrende). Loki er i fængsel og Bifrost er blevet fikset. Jane er på jorden, og hun savner Thor (vi hader Natalie Portman, for hun får lov til at kysse på Chris Hemsworth). 


Darcy og Jane falder over et meget mærkeligt fænomen, alt i mens Dr. Selvig ødelægger sit gode ry og rygte. 

Samtidig dukker Malekith, konge over Svartelverne, op igen og han er pisse sur. Han vil have hævn, og han vil overtage verdensherredømmet (douchebag-alert (og Pinky and the Brain flashback)). Malekith er vildt creepy og det samme er alle hans venner. 


Det hele hænger selvfølgelig sammen, og Jane er pludselig hovedperson i en krig, hun ikke har noget med at gøre. Thor må igen på banen og forsøge at redde Jane (og verden, men mest Jane).

Filmen er bedre end etteren, og det er sgu en svær bedrift - toeren plejer altid at være dårlig. Se den hvis du kan lide superhelte, se den hvis du er Avengers-fan, se den hvis du kan lide flotte mænd og action.

Ps. Det er en god idé at blive siddende indtil rulleteksterne er helt færdige. 




2 kommentarer:

  1. ....synes der er for få billeder af (naked) Chris i dette indlæg.. ;) Han er nemlig top lækker!!! Og meget højere på listen end hans bror. Jeps. Måske fordi han også nærmere sig min alder ;)
    Og jeg er ligeglad med at han er gift, så længe han laver naked movies... Så får vi alle en hapser af ham!

    Jeg skal så meget se Thor 2, altså... Chris er jo med, og han er naked... igen ;)

    -Kamille

    SvarSlet
  2. Glæder mig så ufatteligt meget til at se den film, selvom jeg jo synes at Hiddles er pænere end Chris, som dæleme også er lækker! Ih det lyder også godt at den er bedre end etteren, som jeg ellers synes er super god :)

    SvarSlet