lørdag den 9. november 2013

En semi-nørdet fangirl og bogforum #1: YAHYA HASSAN

Da jeg igår hoppede på bussen der gik fra Odense til mit personlige mekka; bogforum, havde jeg ingen forventninger eller planer. Jeg havde ikke regnet med, at jeg skulle med, men da jeg kunne få den sidste billet der blev udbudt af litteraturvidenskab, slog jeg til. Jeg havde ikke tid til at nærstudere programmet, og jeg anede derfor ikke hvad der skulle ske igår. De eneste forberedelser jeg gjorde mig var, at tjekke min konto og lave en slags budget for mit besøg i Bellacentret.

Jeg fulgtes med Rikke og Anne, og da vi satte os for at vente på Jan Sonnergaard (den var der ingen der havde set komme), fik jeg kigget lidt i programmet. Inden jeg nåede at finde hoved og hale i det (der må være en nemmere og mere overskuelig måde end det de præsterede i år), viser Rikke mig et billede på instagram, det viser sig at Yahya Hassan sidder i en sofa næsten lige bag mig. Uden at tænke over det, ærligt talt vidste jeg ikke at jeg var stor fan, rejser jeg mig, og går over mod Saxos sofaer. 

Da jeg kommer hen i deres område, er der åbenbart nogen der er ved at få tildelt en pris, nogen har vundet noget Metrolitteratur halløj, og stort tillykke med det i øvrigt, men det var ikke denne fangirls mission. Jeg ville se Yahya Hassan. 

Da jeg finder ham, ser jeg, at han er ved at blive interviewet, men det er ikke et 'offentligt' interview. Nogen er ved at optage hans ord til senere brug. Der stod jeg så og tænkte, at jeg da ikke kunne være hende taberen der stod en halv meter bagved og gloede; så jeg rykkede selvfølgelig et skridt eller to tilbage, og var hende taberen der stod halvanden meter bagved og gloede. Pludselig rejser han sig, og uden at tænke videre over det, begynder jeg at følge efter ham (jeg ved det godt). Men, og så er det ikke engang løgn, Yahya Hassan er hurtigere end en ninja, og væk var han. Dammit. 

Jeg vandrer skamfuldt tilbage til Rikke og Anne, hvor jeg læser videre i programmet, og mine bønner blev åbenbart hørt, for Yahya Hassan ville være at finde på DR-scenen to minutter senere. Fangirlen i mig hoppede og skreg, i virkeligheden trippede jeg bare lidt, og afsted det gik. 

Jeg fandt scenen, og jeg fandt Yahya Hassan, og så begyndte jeg ellers at bande for mig selv; for hvorfor fuck i helvede havde jeg ikke nærstuderet programmet hjemmefra, så jeg havde vidst at han ville være her hele dagen? Hvorfor havde jeg ikke tænkt på, at slæbe min gennemtæskede digtsamling med, så han kunne skrive nogle ord til mig i den, gerne i capslock? Hvorfor var jeg ikke forudseende? Pis altså. 

Resten af dagen fortalte jeg glad, til hvem der end ville høre det, at Yahya Hassan var fantastisk; faktisk var jeg en lille smule anklagende, da jeg talte med min underviser, og han fortalte at han ikke havde læst digtsamlingen. For Shame! 
Jeg bandede og svovlede da jeg så, at jeg kunne have sparet 30 kroner (man er vel på SU), hvis jeg havde ventet en uge med at købe den. Jeg flippede skråt, da jeg spottede ham, da jeg stod alene og røg ved indgangen; hvis jeg skal være helt ærlig, fik jeg sagt: "Oh my god!" og så tabte jeg min taske. Jeg vendte skamfuldt ryggen til ham og lod som ingenting; jeg var også for kendt til det her sted. 

Jeg tweetede lystigt om min tur på bogforum, og alt for sent opdagede jeg, at der var twitterstorskærme rundt omkring, der selvfølgelig samlede alle tweets tagget med #bogforum, jeg måtte (igen) skamfuldt erkende, at jeg bander alt for meget, og åbenbart ikke har nogen skam i livet, når det kommer til at følge efter mine idoler; og det er så blevet 'broadcastet' til hele Bellacentret. Dammit. 

Jeg fangirlede også meget (om muligt endnu mere) over Erling Jepsen, men det må blive et senere indlæg. 



Jeg fik ingen billeder af mit stalkerprojekt, eller fra bogforum, jeg kan ikke finde mit kamera; faktisk skal jeg bare have ryddet op i min lejlighed. Billederne er taget og redigeret af Rikke. 

8 kommentarer:

  1. Haha, han var stensikker på, at du var en lejemorder, der var ude efter ham, og så sit snit til at stikke af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den tanke strejfede mig også bagefter :p

      Slet
  2. Haha åh skønt indlæg!
    Jeg har lige opdaget at mofibo har digtsamlingen og jeg er så glad! :-D:-D:-D

    SvarSlet
  3. Hahahaha, du er simpelthen så god!

    SvarSlet
  4. Elsker din fangirling over både Yahya og Erling :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog jo totalt overhånd altså :)

      Slet