torsdag den 31. oktober 2013

Flyt dig!

Når jeg skal i biografen, vil jeg allerhelst sidde yderst eller på sofarækkerne, dem med mest benplads i ved. Hvis jeg kan komme til det, vil jeg også rigtig gerne sidde tæt på døren, ikke så jeg får træk, men tæt på alligevel. Heldigvis er jeg ofte den der bestiller billetter når der skal arrangeres en tur i biografen, så 9 ud af 10 gange sidder jeg på min foretrukne plads - og mine veninder har heldigvis accepteret dette, og bestiller således efter det. 

Når jeg skal ud at flyve, er jeg et af de få mennesker der ikke gider sidde ved vinduet. Jeg vil heller ikke sidde i midten, jeg vil hellere have en gangplads, også selvom det betyder at jeg får blå mærker på knæene, når jeg bliver torpederet af stewardessernes åndssvage vogne. 

I toget og bussen vil jeg også helst sidde yderst, også selvom min sidekammerat skal af først. Jeg vil bare sidde yderst. Jeg kan sagtens sidde ved vinduet, hvis der vel at mærke ikke sidder nogen i sædet ved siden af mig. 

Når jeg har overnattende gæster, insisterer jeg også på at sove yderst. Jeg skal være meget træt/fuld for at tage den inderste plads. 

Det handler ikke om at jeg kan brede mig lidt mere. Det handler ikke om, at jeg lider af en eller anden form for klaustrofobi - jeg har intet problem med små rum uden vinduer, elevatorer eller des lige. Nej sgu. Jeg er bare pisse-fucking egoistisk. 

Jeg har en idé om, at skulle der ske noget; flyet styrter ned, toget afspores, bussen kører galt, biografen brænder eller gulvet styrter væk under min lejlighed, så kommer jeg først ud, hvis jeg ligger yderst. 

Hvis jeg er yderst er der intet foran mig til at stoppe mig; det skulle da lige være en brændende pæl eller lignende, men stadigvæk, der er ingen mennesker mellem mig og udvejen. Jeg har altså en bedre chance for at overleve ved at sidde, stå og sove yderst - det har jeg i hvert fald overbevist mig selv om. Så skulle det gå galt en dag, så løber jeg stærkt, og jeg kigger mig nok ikke tilbage. 


2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Det er faktisk i orden, synes jeg! Hvis man ikke kan være lidt Snape, så er det jo ikke sjovt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er bare rigtig svær at forklare: "Nej, jeg er ikke klaustrofobisk, jeg vil bare gerne hurtigere ud end dig!" :p

      Slet