onsdag den 2. oktober 2013

Empire Magazines 50 sexiest men, 2013

I dag blev det offentliggjort hvem der er de lækreste mænd i 2013, hvis du altså spørger Empire Magazine. Eftersom en af mine store passioner er flotte mænd, ser jeg mig nødsaget til at kommentere på listen.

Klassikerne er der selvfølgelig: Brad Pitt (19), Hugh Jackmann (9), Colin Farrell (50) og Jude Law (41).
Der har endda sneget sig et par danskere ind på listen: Nikolaj Coster-Waldau (49), Mads Mikkelsen (25) og semidansker Viggo Mortensen (44).

Og lige det her med Mads Mikkelsen vil jeg meget gerne kommentere på. Jeg kan godt se, at han egentlig er en meget flot mand, han har et eller andet over sig, som er lidt, skal vi kalde det, 'alluring'. Men jeg forstår ikke, hvordan Empires læsere kan mene, at han rangerer højere end Jude Law (41), Jensen Ackles 39), Jake Gyllenhaal (35), George Clooney (33), Alexander Skarsgård (39), Orlando Bloom (28), Ryan Reynolds (26) OG Joseph Gordon-Levitt (27).

Det er jo en fucking skandale af dimensioner! Hvordan.. Hvad.. Hvorfor.. Vi snakker Joseph Gordon-Levitt (!!!), manden der formår at humpe et gulv i allerfineste stil (i får den lige igen).


Manden der kan gøre et baby-face til det flotteste i verden, kongen af selfies på instagram, manden der kunne bære en skaldet isse i 50/50, manden der humper et gulv, manden der humper et gulv, MANDEN DER HUMPER ET GULV! Empire Magazine, shame on you! 

Men vi skal videre i teksten. 

Der har sneget sig en masse briter ind på listen, det er jo også et britisk magasin. Vi finder blandt andet: Daniel Radcliffe (45), Colin Firth (43), Alan Rickman (40), Martin Freeman (38), Ewan Macgregor (29), Daniel Craig (24) og mange andre.

Godt, lad os tale lidt om de briter der. Alan Rickman, altså han er jo en god skuespiller, en sympatisk mand og meget sjov. Men han skriger ikke ligefrem "Rip off my clothes and bend me over" vel? Colin Firth, Mr. Darcy, jeg er fan, men ikke "Oh my gaawd, take your shirt off" fan. Ewan Macgregor er helt okay i min bog, når han ikke spiller meget forelsket i Jim Carrey - de pangfarvede skinny-jeans gjorde ikke noget godt for nogen af dem.

Og nu til top-ti. Drumroll please... 

Men, vent. Først lidt brok om den top-ti. 
Hvor er Johnny Depp (13), Tom Hardy (17), Gerard Butler (22) og Channing Tatum (23)? Hvor er de? Hvordan kan det på nogen måde retfærdiggøres at de fire må nøjes med pladser i top-30? Blasfemi - BLASFEMI siger jeg jer. 





På en flot 10. plads finder vi Bradley Cooper. Det gjorde åbenbart ikke noget godt for hans 'hot guy image', at spille sindsforvirret og skyde Ryan Gosling. 
Hugh Jackmann, klassiker, ryger ind på en 9. plads - han skal være på listen, men han må gerne være i top-20 i stedet. 
Nummer 8 gør mig glad. Hans lækkerhed får ikke nok anerkendelse, hvis i spørger mig. Jeg har hørt mange sige, at de ikke forstår fascinationen, you don't? - look at this.


Nummer 7 går ud til alle teenage hjerterne, og mit hjerte faktisk. Her finder vi ingen ringere end Robert Pattinson. Jeg elsker ham, og jeg vil ikke høre noget brok. 
På en flot 6. plads har vi Chris Hemsworth. Jeg mener ikke, at han er den pæneste af Hemsworth brødrene, men Liam fik simpelthen ikke nok screentime i Hunger Games; folk missede hans lækkerhed midt i det der spil om døden. 
Robert Downey Junior sniger sig ind på en fantastisk, og lækker, 5. plads. Manden holder sig godt, og jeg vil altid - ALTID - elske ham og hans irriterende lokumsbræt-skæg. 
Nummer fire behøver ingen nærmere introduktion, nyd ham, mens jeg samler min kæbe op fra gulvet: 


Nummer 3 var jeg nødt til at google, navnet sagde mig intet; men jeg kan godt forstå hans plads i top-10 (jeg havde en helt andet top-3 i tankerne). Men her finder vi altså Henry Cavill, man of steel. Jeg ved intet om ham, men han kan bære en semi-stram t-shirt, og det er nok for mig. Se bort fra hende der stalkeren, der åbenbart er løbet op på siden af ham, og har grebet hans hånd.


Og nu skal vi så til det. Vi skal se, hvorfor jeg mener at denne liste er gennemdyrket britisk og semi-patriotisk. På 2. pladsen finder vi, Tom Hiddleston - Loke. Loke. Come on. Loke? Ja, ja, det var da en meget god film og alt det der, og han gjorde det da meget godt. Men han er jo ikke sådan flot-flot. Eller hvad? 

På 1. pladsen har vi Benedict Cumberbatch. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige. For han er jo ikke grim-grim. Men han er heller ikke flot-flot. Han er dog så dygtig en skuespiller, at han har kunne klare sig i den branche med et rimelig 'average' udseende, for lad os være ærlige; i den branche skal du enten være vildt flot eller helvedes grim, før folk ser dig. Men Benedict er strøget til tops, fordi han er dygtig. Jeg forstår det ikke helt, altså den førsteplads der. 

Hvis de virkelig har stemt sådan for at ære deres hjemland, hvorfor stemte de så ikke på Tom Felton? Rupert Grint (i like him a lot) eller en af de andre hotte briter? Ja ja, Benedict Cumberbatch er god, og moderne tids bedste Sherlock Holmes (på Tv). Men han er ikke den lækreste mand i år 2013. Pfff. 



21 kommentarer:

  1. Kraftedme en skandale med første pladsen! Jeg synes han er sådan lidt..... Bøssoid-look :/ og nej det kan man ikke sige, men det er sgu de vibes jeg får fra ham!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bøssoid er et fuldstædig reelt ord ;)

      Slet
    2. Jaja, men det er jo ikke så pænt - på den måde 'det kan man ikke sige' ;)

      Slet
    3. p.s. hvor er hans overlæbe... Jo mere jeg kigger på ham desto mere creeper han mig ud. Det er et eller andet ved ham.. Han ligner lidt en blotter... Eller sådan som jeg tror blottere ser ud...

      Slet
    4. Selvfølgelig, men herinde må du sige alt - bare giv los!

      Og ja, han ligner lidt en blotter - ikke den lokale blotter (ja, jeg har en lokal blotter), men en blotter nonetheless.

      Slet
  2. Åh det er jo mine to yndlings briter, der ligger i toppen, er helt vild med både Hiddles (og nej Loki er ikke Hiddlestons lækreste rolle ;) ) og Cumberbatch! Men var egentlig også overrasket over at Benedict Cumberbatch var #1 for klassisk-super-hot-rip-my-shirt-of-sexy er han jo ikke, men han er super charmerende, pæn og har en alt for lækker stemme...
    Men er ellers meget enig, forstår slet ikke Mads Mikkelsen er så højt oppe - jeg synes han er så klam... Og hvad sker der for at Joseph Gordon Levitt ikke er højere, det samme gælder flere andre... :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Men de er jo ikke 'lækre' - de gjorde det da meget godt, men første og andenplads? Nej nej nej! Gosling og Gordon-Levitt skulle have taget de to :)

      Slet
    2. We have to agree to disagree - jeg giver mig ikke! :p

      Slet
  3. Genialt indlæg. virkelig. Du har lige reddet min aften (dig og så billederne, ahem).

    Jeg må indrømme, førstepladsen kommer bag på mig. Som Mette siger er han bestemt charmerende - men mere sexet end Ryan Gosling, Tom Hardy og Joseph Gordon-Levitt? Jeg tvivler. Det er en lidt skæv fordeling, synes jeg.

    (Og en top-ti uden Johnny Depp? C'mon, det er useriøst)

    SvarSlet
    Svar
    1. I hear you! Og jeg er glad for, at jeg kunne gøre din aften bedre ;p

      Slet
  4. Nårh ja for resten forstår heller ikke det der med Henry Cavill - altså jeg har da hørt om ham, og han er da meget flot, men det er lidt underligt, at han er blevet stemt SÅ højt op :D

    SvarSlet
  5. Fedt indlæg - tak for et godt grin! Langt mere underholdene måde at læse Empire's Top 50 over de lækreste mand :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha tak - nu skal vi bare have ændret briternes smag i mænd ;)

      Slet
  6. Jeg FORSTÅR IKKE hvorfor Ryan Gosling ikke er nr 1..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår ikke noget på den liste.

      Slet
  7. Jeg er aldrig enig med de slags lister. Men jeg plejer ikke at være SÅ uenig i top 3.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller aldrig enig, men jeg har aldrig været så uenig som jeg er nu!! :)

      Slet
  8. Sådan et indlæg som dette, burde der være så mange flere af.

    Do you hear me blogworld???

    Både pga nøgenhed (aldrig ALDRIG undervurder nøgenhed...!!!!) og pga at jeg virkelig har brug for at læse (og se... nøgne mænd.. helvnøgne, stramme tshirts... ) om mænd som er lækre. Og at læse dine ord. Jeg kan nærmest høre dig tale og jeg har aldrig hørt dig tale, men du tænkeskriver, og jeg er VILD med det....

    Og nøgenheden, er jeg også vild med.... Skrev jeg det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg har aldrig fået at vide, at jeg tænkeskriver, men det giver mening! Og nægenhed får man aldrig nok af! :D

      Slet
    2. ALDRIG aldrig... aldrigaldrigaldrig.....

      Slet