søndag den 29. september 2013

Tømmermænd versus Baby

Igår havde jeg onde tømmermænd. Både fysiske og moralske (et bestyrelsesmøde kan åbenbart hurtigt stikke helt af). Men jeg havde også en aftale med Momma-T. 

Det er blevet lidt af en (tilfældig) tradition, at jeg altid kaster op i Momma-Ts nærvær og falder i søvn på hendes sofa. Jeg vågner altid til en cola, en kop kaffe eller mad af en eller andet art. Det er rart. Men det viser også den voldsomme forskel på vores liv. 

Lad mig fortælle lidt om vores lørdag. 

Momma-T kunne sove 'længe', Baby-V stod nemlig først op klokken 8.30.
Jeg var hjemme kl. 5.00 lørdag morgen og vågnede med en dunkende hovedpine og en spand fuld af moralske tømmermænd. 

Momma-T brugte formiddagen på familie-agtige ting, tror jeg. Jeg ringede rundt til veninder og fortalte om nattens eskapader, og hvorfor det nu er livsnødvendigt at jeg flytter. 

Momma-T hentede mig ved bussen. Jeg brugte busturen på at holde min cola i mig. 

Momma-T tjekkede på Baby-V og hans middagslur. Jeg brækkede mig i hendes hæk. 

Momma-T lagde mig i seng. Jeg kastede op igen. 

Momma-T smurte en sandwich til os. Jeg faldt i søvn.

Momma-T og Daddy-J diskuterede hvad vi skulle have til aftensmad. Jeg turde ikke bevæge mig. 

Baby-V og jeg stod op samtidig. 

Momma-T biksede en æblekage sammen. Jeg bundede en cola og gik ud for at ryge. 

Momma-T lavede aftensmad. Jeg prøvede at finde ud af, om jeg stadig stank af sprut. 

Vi spiste. Midt i anden portion lavede Baby-V stort, med lyd. 

Momma-T skiftede Baby-V (og tabte bleen med lortesiden ned af). Jeg overvejede hvordan jeg bedst kan undgå min nabo fra nu af og til evig tid. 

Daddy-J og Baby-V så 'Biler'. Jeg prøvede at lure hvad go-goh-go-go-biiiil betød (Monstertruck). 

Baby-V blev lagt i seng. Jeg sad og røg på terrassen. 

Momma-T kørte mig hjem. Jeg gik direkte i seng. 

Det bedste ved Momma-T og hendes lille familie er, at det er helt normalt at man falder i søvn på deres sofa. Det er helt normalt at du dukker op og lugter lidt af gammel bar, og det er endnu mere normalt at du kaster op i en hæk. Momma-T har to børn, mig og Baby-V. Jeg er bare ikke hjemme så tit. Jeg er den uansvarlige 'storesøster', men det er okay. Det siger min Momma-T selv. 


1 kommentar:

  1. gud ja havde helt glemt lortebleen med hovedet ned ad ;-) det var en dejlig dag :-P

    SvarSlet