tirsdag den 24. september 2013

Random-ish

Jeg har observeret at læserne i blogland elsker de her "random facts" indlæg. Vi har fået konstateret, at jeg godt kan være lidt af en medløber; så i dag vil jeg smide nogle random facts ud, og håbe i også kan lide det her hos mig. Desuden er et "random facts" indlæg fantastisk når man, som jeg, ikke har så meget at fortælle på nuværende tidspunkt. Og så er jeg bare en stor fan af lister.

NB: Det her er meget random, der er intet tema (som på bloggen), der er intet formål med det, og det er nok ikke engang særlig sjovt.

1. Jeg ejer rigtig mange lyserøde ting. De fleste af dem (hvis ikke dem alle) har jeg fået af min mor. Min lyserøde samling tæller blandt andet en opvaskebalje, en værktøjskasse (med dertilhørende værktøj), margretheskåle og en støvsuger.

2. Hvis jeg smækker med en dør ved et uheld, så er der fejl i 'livsbalancen'. Eller, altså - hvis jeg smækker med døren når jeg er sur, er det helt fint. Men hvis jeg kommer til at smække med døren, fordi der er træk, eller fordi jeg er en spade, så kan jeg ikke helt holde det ud. Så er jeg nødt til, hvis jeg kan komme til det, hurtigt at åbne døren og lukke den (stille) igen.

3. Jeg ser pisse godt. Vildt godt faktisk. Både i mørke og i dagslys. Jeg var til session, og her fik jeg taget en synstest. Damen blev ved med at bede mig rykke længere og længere væk, og hun skiftede de der plader konstant, men jeg kunne se det hele. Hendes ord "Du ser jo bedre end vores jægerpiloter." Ja tak.

4. Selvom jeg var til session, kom jeg aldrig i militæret, jeg fortrød vist. Nu fortryder jeg, at jeg ikke gjorde det.

5. Jeg har enkelte ord og sætninger jeg ikke kan sige på rigsdansk. Uanset hvor meget jeg prøver, lyder og føles det helt forkert rent faktisk at sige "træsko", "Hjemmesko" eller lignende (det må der hellere komme en video om på et tidspunkt).

6. I forlængelse af det, kan jeg nævne, at jeg har vildt svært ved at forstå min mor, når hun snakker rigsdansk. Det lyder helt forkert og er, for mig, det værste volapyk.

7. Jeg navngiver (næsten) alt hvad jeg ejer. Jeg har utrolig svært ved at forholde mig til ting uden navn. Jeg navngiver ikke borde og stole, men ting der kunne tænkes at have en personlighed (hvis man er indehaver af en livlig fantasi, eller er på et sindssygt syretrip). Således har, så godt som, alle stofdyr, pyntedyr og lignende i min lejlighed et navn. Bamserne går under Snoozems, Minisnoozemz, Fedtmule (som egentlig er Plutos hoved) og Mona.
Mona er den ældste bamse jeg ejer, tror jeg. Og den er opkaldt efter min mor. Jeg mindes at sidde på min seng, med min far ved siden af. Han spørger hvad bamsen skal hedde. Jeg er meget i tvivl, så han foreslår at jeg opkalder den efter nogen eller noget, jeg rigtig godt kan lide. Jeg opkaldte den så efter min mor.

8. Mit hoved er skævt. Eller asymmetrisk er nok et bedre ord. Den ene side er bredere end den anden; forstået på den måde at der er mere kind på den ene side af næsen end den anden. Eller måske er det bare min næse der sidder skævt i mit hoved.

9. Jeg har virkelig grimme knæ.

10. Jeg har et "hoste øre" - det kaldte min far det i hvert fald. Når jeg renser ører, som jeg i øvrigt gør meget tit, så hoster jeg altid, når jeg renser højre øre. Altid; især hvis jeg renser et 'tørt' øre. Cirka halvdelen af gangene begynder jeg at nyse, når jeg renser det venstre.

11. I skrivende stund, har jeg ikke vasket hår siden torsdag.

12. Jeg tænker tit på, hvad der er gået igennem Taylor Lautners hoved, da de filmede denne scene.


6 kommentarer:

  1. Ting skal navngives - alt fra planter til møbler og køkkenredskaber. Det er jo meget nemmere på den måde. Så ved man jo hvem man taler om. Og til B-)

    - Anne

    SvarSlet
  2. Gud jeg troede jeg var den eneste der navngavn alting! Herhjemme bor dragen Nessie, løven Leon, elefanten Ellie, flodhesten Frode og pindsvinet Ludvig. Og sådan er det bare. Det er Arnolds legekammerater (altså, min kat ik?).

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha lige præcis - det er så meget nemmere :)

      Slet
  3. Jeg synes altså du har fine knæ <3

    SvarSlet