søndag den 1. september 2013

Lykke i BA-helvedet

Når man er presset handler det om at værdsætte de små ting. Jeg skal aflevere mit bachelor projekt i morgen (I M O R G E N!) - Jeg er der næsten, eller jeg mangler stadig en del, men jeg er forberedt på en all-nighter, selvom jeg håber på, at min skrive- og læsehastighed opretholder samme imponerende niveau som den har gjort indtil videre.

Men jeg har dog haft en lille (stor) succesoplevelse her midt i helvede. Eller succesoplevelse er måske så meget sagt. Jeg blev i hvert fald rigtig glad, ja nærmest lykkelig, da jeg i aftes kunne indsætte følgende citat i min opgave (helt uden at presse det ind et sted hvor det måske kun gav lidt mening): "Mr and Mrs Dursley, of number four, Privet Drive, were proud to say, that they were perfectly normal, thank you very much.".

Det er de små ting folkens, og det her har gjort mig rigtig glad.


11 kommentarer:

  1. Haha, hold da op! Imponerende! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk også lidt stolt af det. Haha :)

      Slet
  2. Hvordan er det egentlig at gennemanalysere de bøger på den måde? Jeg mener, vil du nogensinde kunne holde ud at læse dem igen bare for fornøjelsens skyld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gennemanalyserer dem heldigvis ikke. Jeg forsøger, via generelle træk og tendenser i bøgerne, at bevise at HP, ud fra en litterats vurderingskriterier, kan betegnes som "god litteratur", og ikke bare noget barnligt pjat, som mange litterater/professorer har en tendens til at kalde det :)

      Jeg glæder mig faktisk til at genlæse dem når jeg har afleveret, jeg tror jeg ser på bøgerne med nye øjne - og netop kan værdsætte dem på en anden måde også (især hvis jeg får 12 ;p)

      Slet
    2. Gud, hvor skægt. Det skrev jeg også en litteraturopgave om engang. Altså at HP har "literary value". Min lit-lærer var ikke overbevist... Men fuck ham, og fuck Harold Bloom!

      Jeg håber, din opgave er bedre, end min var... ;)

      Slet
    3. Haha hvor sjovt. Jeg håber også at min opgave bliver taget lidt bedre imod end din.

      Og ja, Fuck Harold Bloom; Jeg har nævnt ham ganske kort i min opgave, og skulle virkelig beherske mig, for ikke at kalde ham røvhul ;)

      Slet
  3. Hvor er det bare overdrevet sejt!

    SvarSlet
  4. Ih hvor fantastisk! Vil så gerne høre mere om din opgave, for den lyder bare så spændende, og så er det jo Harry Potter ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os nu se hvor overbevisende jeg er i opgaven, måske bliver den skudt til jorden og kaldt søgt - det bedste jeg tør håbe på, er: "Ja måske har du ret Heidi, men det kræver yderligere forskning.

      Slet
    2. Ja litvid folkene giver nok deres holdning fra sig, "bare" pga. en bacheloropgave (desværre!), men vi ved jo, at du har ret; Harry Potter er fantastisk bøger og ikke bare "barnligt pjat"!

      Slet