tirsdag den 3. september 2013

Enter Sandman

Jeg har i dag hentet verdens bedste lille gave til mig selv. Jeg har glædet mig som et lille barn til det her. Men som altid, når jeg er meget begejstret, har tiden ikke været der til at nyde mit seneste køb.

Jeg taler selvfølgelig om "The Sandman Vol I: Preludes and Nocturnes" af selveste Neil Gaiman (Stardust, Coraline, osv.). Jeg elsker comics, og jeg elsker comics der ikke bare handler om superhelte. Sandman-serien har vundet den ene pris efter den anden, serien er blevet lovprist vidt og bredt - og jeg er lykkelig for, at jeg endelig har tid og mulighed til at hoppe på vognen.




Midt i al min begejstring vil jeg gerne lige slå et slag for Dragons Lair i Odense. Tal lige om geek-heaven! De har alt indenfor fantasy, sci-fi, horror, rollespil, warhammer, comics - You name it, det er der, eller de kan skaffe det. Jeg kunne bruge timer derinde - og faldt faktisk i staver over sci-fi bøgerne i dag, og brugte 45 minutter på bare at glo på bogrygge. Heldigvis er det et sted hvor din nerdy-ness bliver dyrket i stedet for at blive hånet. Ingen kigger mærkeligt hvis du udstøder et lille hvin over en god passage, chancerne er nemlig gode for, at du lige har hørt en fuldvoksen mand brøle af sine lungernes fulde kraft, da han vandt et eller andet kortspil (jeg ved simpelthen ikke hvad de hedder sådan nogen). 

2 kommentarer:

  1. Åh, Sandman! Det er en utrolig rejse du skal til at begynde - helt fantastisk :)
    Jeg er næsten altid i gang med Sandman i et eller andet omfang, og tager tit et par sider her og der :)

    Og Dragons Lair er fantastisk! Der ligger også en i Århus, som jeg benyttede flittigt da jeg boede der :) Og den eneste gang jeg nogensinde har været i Odense (i juli i år) faldt jeg også over Dragons Lair der - sådan en fin butik :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg startede igår, og blev færdig igår. jeg elskede den og kan ikke vente med at få fat i vol. II, indtil da læser jeg den igen ;)

      Slet