søndag den 8. september 2013

En mand og hans sko

Jeg er nødt til at indrømme, at jeg en gang imellem er meget overfladisk. Meget. Jeg dømmer ikke folk på deres udseende, som sådan. Jeg dømmer heller ikke folk på deres tøj. Og jeg dømmer heller ikke kvinder på deres sko. Men men men, jeg dømmer mænd på deres sko. Big time!

Jeg hader grimme sko. Og jeg hader mænd i grimme sko. Når jeg giver elevatorblikket, er det ikke for at få et helhedsindtryk, det er for at se en mands sko.

Det er sket, at jeg har talt længe med en mand i byen, hans sko har været gemt under bordet, og pludselig rejser han sig for at gå på toilettet. Og frem kommer de grimmeste spidse laksko. T H E H O R R O R !
Det er i en sådan situation, at jeg forsøger at finde en grund til at gå og aldrig tale med manden igen.

Ja ja, jeg ved godt at han da sikkert er meget sød, har en masse at byde på, og måske bare er lidt stil-forvirret generelt. Men jeg kan simpelthen ikke arbejde med det.

En mand kan have det grimmeste tøj på, men fordi han er sjov og sød bliver jeg siddende. Hvis hans sko derimod er grimme, skal han have et eller andet exceptionelt at byde på, for at jeg bliver siddende.



En laksko betyder ikke automatisk udelukkelse, hvis nu han er til bryllup, er det jo bare sådan det er. Men en almindelig laksko i byen, nej det dur ikke. Hvis skoen derimod er lidt slidt og "I don't give a shit" agtig, så bliver jeg siddende. 

Sejler sko har jeg aldrig, og vil jeg aldrig, kunne arbejde med. Jeg synes de er frygtelige, også til kvinder, og her er der ingen kære mor. Jeg kan og vil ikke tale videre med manden. 

 
Jeg har ingen af kommentarer til de her sataner. 

Ps. Alt det her er selvfølgelig helt lige meget hvis han synge og spille guitar (bortset fra de to sidste). 



4 kommentarer:

  1. Converse og deslige er okay. Ellers skal vi ud en en stilet herresko (dog helst ikke i lak. Eeeek!). Resten er no-go. ISÆR den mandlige pendant til neonsneakers. Adr.

    SvarSlet
  2. Haha et sjovt indlæg! Jeg er helt enig med dig - det holder bare ikke med grimme sko ;-)

    www.kunsanne.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. De skal bare pakke sammen, hvis de dukker op i grimme sko :)

      Slet