torsdag den 26. september 2013

En helt normal dag

Torsdag er en lang dag. Eller, den er ikke lang, den er træls. Hver torsdag har jeg nemlig seks timer på uni. Det er ikke mange timer  - det ved jeg godt. Men det er to ret tunge fag, hvor det er strengt nødvendigt at holde fokus, ellers får du intet ud af det. Intet.

I dag kan jeg ikke holde fokus, overhovedet - det kunne jeg heller ikke i sidste uge, eller ugen før det, men det er sagen uvedkommende. Min dag er indtil videre forløbet således (sådan forløber den næsten hver dag):

09.53: En sms tikker ind. Jeg hader at blive vækket af sms'er, mit vækkeur ringer jo lige om lidt. Det er fra T "kommer du i dag?" - Ja jeg gør, men jeg behøver ikke stå op endnu.

09.55: FUCK! Klokken er næsten 10, mit vækkeur ringede for halvanden time siden. Pis pis pis pis.

10.20: Okay fuck it, så må jeg komme for sent. Jeg VIL have en kop kaffe inden jeg går ud af døren.

11.15: Undervisningen starter, jeg nåede det fandeme.

11.16: BUZZFEED. Okay, jeg læser kun en artikel, bare én, og så hører jeg efter bagefter.

11.35: Er der ikke snart pause?

12.00 Hov, nu er der pause.

12.15: Jeg kunne også bare gå hjem.

12.16: SPORCLE. Jeg tager bare en enkelt quiz, bare én. Og så hører jeg efter bagefter.

12.30: Hvad var det han sagde med Heiberg? Hvorfor snakker vi om Heiberg?

12.45: BUZZFEED.

13.00: Vi har pause, jeg har stadig ikke hørt efter. Jeg hører efter når vi går i gang efter pausen, det gør jeg altså. Så skal Heiberg og alle de andre tosser få en ordentlig skalle.

13.16: Jeg tjekker lige min mail. Bare hurtigt.

13.17: Fuck, jeg har fået mange mails, jeg må hellere svare på dem alle med det samme.

13.25: Jeg kunne også bare gå hjem.

13.27: Hvad snakker han nu om?

13.28: Hvad er det henne ved døren?

13.31: Jeg skal tisse.

14.00: Har vi fri? Nåh.. næste kursus.

14.03: Jeg kunne også bare gå hjem.

14.16: Hvordan endte jeg i det her klasselokale? Hvorfor gik jeg ikke bare hjem?

14.18: Seriøst, jeg burde virkelig læse til de her timer. Jeg kan jo ikke følge med nu.

14.19: Jeg skal stadig tisse, hvorfor gik jeg ikke på toilet?

14.21: Okay, jeg hører bare virkelig godt efter, og holder fokus, så kan du læse det når du kommer hjem, og så forstår du det hele.

14.22: BUZZFEED. Det her er en virkelig god artikel om søde kattekillinger, den er vigtig for min forståelse af europæisk kultur og identitet, ja den er.

15.00: Vi har da pause snart, har vi ik? Vi kan da ikke blive ved.

15.05: Pause.

15.16: Så, nu snakker han om teksten fra sidste gang, det kan du være med på. Vi er i gang igen, nu hører du efter.

15.17: Hvad fanden snakker han om? Stod det i teksten?

15.19: Hallo idiot, nu glemte du at tisse igen.

15.20: Jeg kunne også bare gå hjem.

15.35: TWITTER.

15.40: Han ligner altså virkelig Arne fra Terkel i Knibe.

15.41: Jeg googler lige Arne.

15.42: Jo, han ligner ham virkelig meget.

16.01: Pause. Jeg kunne også bare gå hjem.

16.12: Jeg skriver et blogindlæg, ja det gør jeg.

16.21: Hvorfor gik jeg ikke bare hjem?

16.23: Jeg skal stadig tisse. For helvede.




7 kommentarer:

  1. Åh, torsdag <3 Du fanger det så godt!

    SvarSlet
  2. Åh Heidi du har virkelig ret! Og åh nej han ligner virkelig Arne alt for meget! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan simpelthen ikke se andet end Arne!

      Slet
  3. hehe googler lige arne :-) hold kæft det er sjovt :-)

    SvarSlet