torsdag den 12. september 2013

Begejstring: følelse af stærk og ivrig glæde, interesse eller tilslutning

Det har længe været et ønske fra mange Potterheads at J.K. Rowling skulle udvide universet, enten med prequels, sequels eller noget helt andet. Andre har bedt hende om ikke at blive ved med at malke den samme ko.

Jeg selv har været meget i tvivl. Harry Potter er perfekt som den er, men samtidig har jeg savnet noget nyt fra universet.

Det får jeg nu, det er ikke en prequel til Harrys historie, det er ikke en sequel. Det er en film, sat i samme univers, men 70 år tidligere og uden nogen relation til Harry, Voldemort eller nogen anden stor karakter. Næh, vi skal skam til at lære lidt om Newt Scamander; Hvem er det? spørger du måske. Det er såmænd forfatteren til Fantastic Beasts and Where to Find Them, og farfaren til Rolf Scamander som bliver gift med Luna Lovegood (Know your HP trivia).

Warner Bros kontaktede Rowling, og ... nej vent, i kan sgu læse det selv - jeg er alt for begejstret (og faktisk også til undervisning).

God idé eller dum idé? 





 

 

7 kommentarer:

  1. Det er så fin en nyhed, og jeg elsker det. Elsker, elsker, elsker det. Især fordi, jeg er ellevild med vinklen. Det er det elskede Potter-univers, men uden udvanding af den originale historie. Fantastisk.

    JEG ER SÅ GLAD: LDFHLSHFLEWEHRUWLRTNWLRUO("#€=(#(€BGF.....

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig helt utrolig meget, faktisk så meget, at jeg har lyst til at glemme alt om Adam der underviser i Kant og Herder, og lave en lille glædesdans!
    Jeg har længtes efter noget nyt indenfor universet så længe, faktisk talte Rikke og jeg om det, en times tid, inden du opdagede det her, lidt underligt..

    Jubiiiii! :D

    SvarSlet
  3. DET ER SÅ FEDT AT DET IKKE KAN BESKRIVES MED DØDELIGE ORD!

    SvarSlet
  4. Jajajajajajajajajajajajajajaaaaaa!!!!!

    SvarSlet
  5. Jeg er så glad for, at det er typer som jer der læser med herinde! Begejstringen vil ingen ende tage - The queen has returned!

    SvarSlet