lørdag den 3. august 2013

Men jeg vil bare gerne hygge-læse

Husker i at jeg efterlyste min læselyst, og siden fandt den igen?

Lige nu er den blevet væk igen. Men denne gang ved jeg hvor den er. Den ligger begravet under bachelorskrivning, arbejde og overspringshandlinger. Mest overspringshandlinger.

Den skal selvfølgelig frem fra sit skjul igen, men der skal lokkemad til, den skal nemlig læse faglitteratur. Oh the (semi) horror.

Så jeg har besluttet at læselysten må få et kapitel i Hobbitten og Reached (tredje bog i Matched-serien) hist og her, som en slags belønning for dens udholdenhed.

Faktisk er jeg så ærgerlig over at fanen Bøger 2013 ikke rigtig bliver opdateret, at jeg har overvejet at smide faglitteraturen på også. Men det virker bare så skide prætentiøst og arrogant:

"Ja, så læste jeg jo lige Vladimir Propps 'Morphology of the Folktale'.
Nydelig læsning, nydelig læsning siger jeg dem. Den har beriget mit liv." 
Sagde jeg, mens jeg pattede lidt på min merskumspibe, og fik min egen selvfedme galt i halsen. 


Ps. Når du læser dette, er jeg i Irland. Jeg kigger nok ind en gang imellem, ellers vender jeg stærkt tilbage lige om lidt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar