torsdag den 22. august 2013

Hobbitten

  
Jeg havde selvfølgelig bøger med til Irland. På trods af vandretur, regn og rygsæk med mine ejendele, insisterede jeg på, at have bøger med. Jeg begrænsede mig til to. Begge paperbacks. Den ene var Hobbitten. 


Jeg havde læst Hobbitten tidligere, eller jeg kan faktisk ikke huske om jeg blev færdig dengang. Men under alle omstændigheder er det mange år siden. Jeg huskede den som let, sjov, for børn og voksne og rar. 
Jeg havde ret. Hobbitten er en skøn lille fortælling om Bilbos eventyr inden Ringenes Herre, og om hvordan han egentlig fik fat i den famøse ring. Der sker meget på utrolig kort tid, og tempoet er meget højt. 

Hvis du ikke allerede har læst Hobbitten, kan du ikke komme igang hurtigt nok, hvis du spørger mig. Det er en skøn og ret let læselig bog. Det er en klassiker (selvom den i litterære kredse ikke er særlig anerkendt, men det er der nu ikke særlig mange gode bøger der er). 


Ps. Undskyld for den lidt lade "anmeldelse", som den nok ikke kan kaldes, men jeg skriver BA, jeg er træt og jeg er lidt utilfreds.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar