mandag den 29. juli 2013

Making it big in a small world

Jeg bor på 37 kvm. Men jeg har ejendele (og ego) nok til 75 kvm, okay 65 kvm, i hvert fald 50 kvm. Noget af det der fylder mest er mine bøger, jeg insisterer på at have dem alle (næsten) fremme, og jeg insisterer på en æresplads til hvert enkelt eksemplar. Det har ført til en noget prøvet bogreol, diverse forsøg på (semi-stilfuld) opbevaring, og et par tårer (nej, men altså).

For nylig viste jeg jer en gammel kuffert (og outede mig selv som Crocs-elsker), jeg havde købt i en genbrugsbutik. Den kuffert fik en makker ikke så længe efter, endda en makker som har været i familien i et stykke tid. De to er nu flyttet ind hos mig, og vi er alle tre nogle meget glade roomies.

Jeg mangler stadig plads, specielt efter jeg lod to kufferter, som optager mere plads end man lige skulle tro, flytte ind. Men min bogreol kan holde til lidt mere. Og hvis jeg selv skal sige, ser det meget fedt ud.

Nu mangler jeg bare en større (og gerne billigere) lejlighed, en spandfuld penge og en frivillig til at skrive det der bachelorprojekt. Vi er lige ved at være der.



Den søde lille reol (det kalder jeg den), kan sikkert holde til mere, men jeg tør ikke fylde mere på den. Gammelt kollegie, gamle vægge, ingen tiltro til håndværkere. 


Jeg plejer at have flere bøger i vindueskarmen. 



Og et ordentligt læs biblioteksbøger. 



Nu er de fleste af "løsgængerne" i de her to skønheder. 


Jeg kan nu meget godt lidt det. 





12 kommentarer:

  1. AH - din fine, fine, fine bogreol. Du ved jeg elsker den. Den er så flot og så proppet med fantastisk bøger. Det er så elskeligt.

    Og ps, bøger formerer sig altså. Jeg ved ikke hvordan eller hvorfor, men mine er også begyndt at dukke op i vindueskarme, overtage hylder, borde og endda også sofakanten. Det er mystisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg finder også bøger de mærkeligste steder - jeg ved ikke hvad der sker ;)

      Og tak <3

      Slet
  2. Hvor ser din bogreol helt fantastisk ud! Sådan en pæn og fyldt reol vil jeg altså også have. Kunne man mon få dig til at vise nogle af dine bøger frem, hvis du ikke allerede har gjort det (ja, jeg er for doven til at søge lige nu ;)) - de ser nemlig ret spændende ud, og man kan jo altid bruge lidt inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal prøve, ellers har jeg vist lavet et par "I din somerferie synes jeg du skal læse indlæg.." - Men enhver undskyldning for at snakke om bøger, er en god ting :)

      Slet
  3. Jeg synes konstant at erfare, at en bogreol aldrig kommer til at se komplet ryddelig ud, medmindre man har fyldt den med bøger fra samme serie, kollektion eller lignende selvfølgelig. Personligt synes jeg at en bogreol skal være rodet, så meget charme samlet på ét sted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gik skam heller ikke efter et ryddeligt look, det kommer aldrig til at ske. Jeg var såmænd bare bange for, at reolen ville brase sammen ;)

      Slet
  4. Sikke en fin bogreol! Og hvor er det bare fedt med kufferterne! Bøger fylder bare utrolig meget, og jeg har for længst opgivet at have en bare nogenlunde pæn og ryddelig reol, min ligger bare hulter til bulter ovenpå hinanden i mangel på plads... :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ikke andet at gøre - det har også sin charme :)

      Slet
    2. Det er jo det, og det må jo bare være sådan, indtil jeg får mit bibliotek(helst det fra Skønheden og Udyret...)

      Slet
    3. En mand der ikke kan give mig biblioteket fra Skønheden og udyret, er ikke en mand for mig ;)

      Slet
  5. Det er en skøn reol, gad dælme også godt have en der fyldte en hel væg! Mine bøger ligger også bare overalt, synes aldrig der er plads til dem. Vindueskarme, borde, ved siden af sengen, stablet på kærestens computer, som står så fint ved siden af sofaen (ikke altid et hit hos ham ;) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må arbejde med hvad man har. Jeg fravalgte behagelig stol og sofa til fordel for reolerne ;)

      Slet