fredag den 5. juli 2013

Double Standard; Thy Name be Heidi


Jeg skrev for et par dage siden om frugt og stammer. At min mor og jeg minder rigtig meget om hinanden, og at det måske var en dum idé at skrive ba i sønderjylland, fordi vi simpelthen hygger for meget, og er alt for glade for at snakke. Det lød lidt som om min mor var storslem til at finde andre ting at lave end ba, men faktisk er jeg slet ret slem.

Scenario 1: 
Mor Mona: "Heidi, vi kunne jo også lige ordne det her, når vi alligevel skal op i byen?"
Heidi: "Mor! Jeg skal jo lissom skrive ba, det var jo derfor jeg kom!"
Mor Mona: "Nåh ja, undskyld da."

Scenario 2:
Heidi: "Mor, jeg tager hjem til Faster Pia og Onkel Hanne imorgen."
Mor Mona: "Men skulle du ikke skrive ba?"
Heidi: "Mor! Jeg skal jo også have lidt fri, jeg kan jo ikke sidde begravet i bøger hele tiden, vel?"
Mor Mona: "Nåh nej, okay." 

Scenario 3:
Mor Mona: "Kan du ikke lige ordne det her, mens jeg tager det andet?"
Heidi: "Jeg er jo igang med noget her!"
Mor Mona: "Nåh ja, okay."

Scenario 4:
Heidi: "Mor skal vi ikke tage på genbrugsjagt?"
Mor Mona: "Skulle du ikke skrive på ba?"
Heidi: "Jooooo Mor, men jeg vil også virkelig gerne se på cowboy jakker, og jeg har god tid." 

Jeg kunne blive ved, men det er simpelthen for pinligt.
Nu: Bachelor-projekt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar