tirsdag den 4. juni 2013

Nej, det er ikke i orden..

At JP Aarhus igår havde en leder, under titlen Flagdage, hvor der tales om Pride-paraden i følgende termer:  

"For eksempel nøjes homo-, trans- og biseksuelle personer ikke med i ro og mag at dyrke deres seksualitet sammen med ligesindede, men arrangerer veritable byfester og farverige optog alene med det formål at stille deres seksualitet til skue."

Og, (da talen falder på, at der i Aarhus blev ansøgt om at få regnbueflaget på busserne)

"En dispensation ville blot bane vejen for nye dispensationsansøgninger fra perifere foretagender, og hvorfor i alverden skal en hel by tages som gidsel for nogle menneskers trang til aggressivt at udstille deres seksualitet."

Og de lægger endda ud med en vaskeægte "jeg er ikke racist, men..." indledning: 

"Vi skal nok være lidt forsigtige med ordvalget her, for der skal erfaringsmæssigt ikke ret meget til, før forbandelser som intolerance, diskrimination, homofobi, forskelsbehandling og foragt for minioriteter fyger gennem luften, og enhver nuancering af debatten dermed er udelukket."

I kan læse hele lederen her. 

Jeg har lige et par kommentarer til lederen, de er ikke særligt konstruktive, nogle ville nok betegne ordene som en veritabel tilsvining (men jeg fortsætter bare i samme stil, i et grimmere sprog)

Hvad fanden i helvede er meningen JP? Hvad bilder i jer ind? Pride-paraden er ikke en fest hvor byen tages til gidsel, for at homo-, bi- og transseksuelle kan smide deres seksualitet i hovederne på os andre. Det er en hyldest til mangfoldigheden. En reminder om, at den åbenhed der findes i nogle lande, ikke er tilfældet i andre. Det er en hyldest af menneskerettighederne.
I det jyske er der ringriderfester, det er sgu heller ikke alle der gider deltage i dem, men vi ser os ikke taget som gidsler, vi lader fandeme bare være med at dukke op. 
Den leder er skrevet anonymt (!) - det kan jeg til dels godt forstå, for skribenten lyder sgu også som lidt af et røvhul. 

Ja ja, nu er der nok nogen der spiller ytringsfrihedskortet, men det der er ikke ytringsfrihed, det er ytringssvineri - og det er sådanne ting der skal deles til DFs landsmøde eller over en øl med de andre idioter til traktortræk. 

Hold dog kæft! 

(Jeg sagde det ikke blev konstruktivt) 

Ps. Jeg kan faktisk godt lide ringridning, men altså.. 

2 kommentarer:

  1. Jeg blev selv meget chokeret da jeg så lederen i Jyllands Posten. Øv, hvor er det træls!
    Men thumbs up for at du tager det op på din blog og ukonstruktivt deler din mening :-)

    SvarSlet