torsdag den 13. juni 2013

Kom sol, kom sommer, kom høfeber

Jeg døjer med seriøs høfeber. Virkelig åndssvagt meget høfeber. Vi snakker Heidi-hvorfor-insisterer-du-på-at-tage-på-landet-du-kradser-dine-øjne-ud-og-nu-har-du-ikke-mere-hud-i-og-omkring-næsen høfeber.

For tre år siden var det så slemt, at jeg kom til lægen og fik et ordentligt skud binyrebarkhormon - det virkede i to år (Hallelujah), det ville jeg jo så gerne have igen, da virkningen tog af sidste sommer, men min (nye) læge nægtede, for en af de hyppigste bivirkninger ved stort forbrug af binyrebarkhormon er, åbenbart, knogleskørhed (det var der ingen der fortalte mig to år tidligere).
I stedet fik jeg receptpligtige (effektive) piller og en næsespray, bummelum jeg var klar til at indtage sommeren. Og det virkede fint, og pludseligt virkede pillerne så fint, at jeg faktisk ikke behøvede at tage dem. Mit SU-budget var lykkeligt, og det samme var min stakkels næse og mine (ikke længere) hævede øjne.

Denne sæson startede mildt ud, og jeg mærkede ingenting til høfeberen. Min økonomi og næse var igen lettede og glade. Men så kom de skide lorte fucking idiotiske pis møgsvin af nogle røvhuller til græspollen på banen. Og nu er det stukket helt af. Mine piller virker ikke. Jeg har ingen næsespray. Jeg har brugt alle mine penge på lommeletter. Og jeg har vist været ret tæt på at ridse min egen hornhinde, når det har kløet lidt for voldsomt.

Jeg ligner noget der er løgn. Jeg nyser på alt, jeg kan nemlig ikke nå at tage en hånd for - Katten hader mig, for hun kan ikke ligge på min mave når jeg nyser.
Jeg kan ikke nyde vejret. Jeg kan ikke have make-up på (egentlig er jeg ligeglad med det her, men det er for at understrege en pointe). Jeg kan ikke sidde i haven og læse. Jeg kan ingenting - faktisk er det også ret farligt for mig at åbne vinduet.



Sådan her ser det ud ved siden af mig hele tiden. Snotpapir i massevis konstant og hele tiden (slikposen havde også været der, havde jeg ikke haft høfeber). 

Jeg sidder ved siden af og ser meget ked af det ud. Mens jeg bander og svovler over solen, pollen, og alle mulige andre ting, når nu jeg er i det humør. 


Men det meste af tiden ser jeg sådan her ud, mens jeg prøver at få vejret efter et heftigt nyseanfald. 


Charming. 

Og som en ekstra lille treat til folket, så får i her en lille serie: Sådan ser det ud når du prøver at dokumentere din høfeber, og dine øjne klør af helvedes til hver eneste gang du prøver at tage et billede (det tog fucker lang tid at tage de to ovenstående billeder, på grund af de lorte øjne).  



Man kan næsten  fornemme mit "Eeeeijsh" (eller hvad man nu siger). 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar