søndag den 30. juni 2013

Fem og Tredive Minutter..

Så lang tid holdt jeg stille for et optog. Det var ikke et hvilket som helst optog. Næh, det var da optoget i anledning af Hellevad byfest/ringridning/tilfældig-undskyldning-for-at-drikke-øl. Jeg havde (fordi jeg er en pisse nice og sød datter) indvilliget i, at køre min mor til fest og hente hende igen (Jeg kan bare godt lide at have bilen for en dag). Da jeg skulle køre derfra, skulle jeg køre af en rimeligt snørklet og smal vej. En af de veje, hvor man håber på der ikke kommer nogen modkørende - uheldigvis for mig var der proppet med hestetrailere og hestepærer i vejkanten, så det tog lang tid. Virkelig lang tid. Seriøst sådan nogle hestepærer kan godt være kæmpestore. Da jeg endelig kan se 'hovedvejen' (okay, den lidt bredere vej), kommer der et par heste på vejen, jeg holder tilbage og tænker, at jeg sikkert hurtigt er væk herfra.

Det var jeg ikke. Jeg måtte pænt holde tilbage mens alle Sønderjyllands heste, ponyer, amatør-landevejscyklister, minitog, veteranbiler og fodboldpiger sneglede sig forbi. Da de endelig er forbi mig, venter jeg fem minutter længere, bare så jeg ikke kører lige i røven på dem.

Jeg drejer til venstre ned ad 'den lidt bredere vej' (Jeg turde ikke dreje til højre, for jeg vidste ikke hvor jeg ville ende), og kører meget langsomt, for ikke pludseligt at ende bag minitogs/heste/cyklist-slangen.

Men selvfølgelig bevæger det her skide optog sig meget langsommere end jeg lige troede, for pludselig er jeg helt oppe i røven på en meget stor hest. Folk kigger gevaldigt, og jeg kommer i tanke om, at jeg sidder i en meget lyserød suzuki, og opmærksomheden er nu på mig (jeg var jo også rosinen i pølseenden). Folk kigger gevaldigt meget, og alt imens jeg prøver at gemme mig lidt, går det op for mig, at jeg kender halvdelen af de mennesker der vinker begejstret (også hjemmeværnsfolkene). Sønderjylland er så fucking lille.

Jeg havde faktisk flere billeder end det her, men blogger vil ikke samarbejde, og jeg gider virkelig ikke bøvle med det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar