onsdag den 5. juni 2013

BA i Litteraturvidenskab med tilvalg i film- og medievidenskab

Imorgen skal jeg til eksamen. Det er min sidste eksamen på bachelordelen af min uddannelse. Havde jeg ikke læst humaniora, havde der været en lille chance for, at jeg nu kunne være færdig, eller kalde mig færdig og finde et (relevant) job i stedet.

Men imorgen har jeg en uddannelse. Sådan en rigtig voksen uddannelse. Jeg har allerede én uddannelse, en international HHX fra International Business College i Aabenraa (Haha, international uddannelse taget i provinsen - oh the irony). Den uddannelse har jeg valgt at smide af helvedes til, selvom mange åbenbart spåede mig en stor fremtid som revisor. Men lad os nu være realistiske, jeg er ikke revisormateriale - ja, jeg kan ordne dine regnskaber og tjekke din skat, men jeg går i orange bukser, med bourdoux trøje, grøn taske, blå sko og læderjakke - jeg er ikke revisor. (Voldsom sætten i bås jeg lige fik præsteret der, men det er okay for jeg skal op i sociologi imorgen - jeg øver mig).

Imorgen er jeg sådan lidt mere voksen end jeg er i dag. Eller jeg skal forestille at være det. Om et par måneder har jeg et bachelorbevis, jeg kan begynde at sende med når jeg søger arbejde. Jeg har en ting mere at smide på CV'et, og jeg har en "degree in book reading" - som min gamle arbejdsgiver kaldte det.

Imorgen er jeg ikke længere i gang med en bachelor, imorgen er jeg i gang med kandidaten. (Okay imorgen er jeg nok lidt halvsnalret og pænt træt, men i ved hvad jeg mener).

Imorgen aften når jeg sidder i toget mod Sønderjylland, er jeg BA i Litteraturvidenskab med tilvalg i film- og medievidenskab. Hold nu kæft hvor er det stort. Og skræmmende.

Ps. Vi ser lige bort fra det faktum, at jeg ikke har afleveret mit bachelor projekt endnu, jeg er i gang og det er jo bare en formalitet. Ahem..

1 kommentar:

  1. Åh, du er tidligt færdig så! Min sidste eksamen ligger den 27. ....

    Men jeg glæder mig også. Glæder mig til en BA-titel og det kommende kandidatstudie. Det føles lidt som en milepæl.

    SvarSlet