mandag den 10. juni 2013

Amazon - I will always love you!

Ikke at jeg behøver en "pick-me-up" i de her dage. Jeg har det rigtig godt, og føler næsten at mine skridt er lettere. Måske er det fordi jeg ved, at jeg kun mangler en lille forhindring, før jeg oprigtigt kan kalde mig bachelor. Måske er det vejret. Måske er det noget helt andet, jeg ved det ikke.

Men ikke desto mindre har amazon altid været min "go-to-guy" når jeg skulle have lidt hjælp til at få smilet frem. Denne gang har amazon blot været med til at gøre smilet større. Jeg kan nu i spænding vente på min bogpakke (jeg bestilte for et par timer siden, og jeg har allerede kørt track and trace på lortet fire gange, tålmodighed er ikke min stærke side).

Jeg har bestilt følgende, og jeg glæder mig helt vildt til hver eneste:

Som jeg nævnte i det tidligere indlæg, har jeg genfundet min læselyst. Dette skete takket være bogen Matched af Ally Condie. Bogen følger Cassia, som lever i et samfund hvor alt er bestemt for hende, og det er bestemt ud fra statistikker, målinger og så videre.
Det bestemmes hvem du skal giftes med, hvad du skal spise, hvad du skal arbejde med, hvilke fag du skal følge i skolen, hvor mange børn du må få, hvilke træer der skal gro i din have og det bestemmes sågar hvornår du skal dø.
Cassia bliver sat sammen med sin bedste ven, de kan se frem til at skulle giftes når de begge er fyldt 21, men Cassia er ikke helt som de andre. Hjernevaskningen er ikke helt så gennemført ved hende, som ved resten af samfundet (i hvert fald store dele af det). Hun forelsker sig i en anden dreng, selvom de begge ved det er forkert, og kan få dem udstødt af samfundet. Langsomt falder Cassias verden sammen omkring hende - og her kommer klichéen så: "Kan kærligheden redde hende?"
Jeg var fanget fra første side, og jeg har haft meget svært ved at lægge den fra mig igen, jeg har derfor i al hast bestilt bog 2 Crossed og 3 Reached - og venter nu er spænding.

Næste bog på listen er The Waterproof Bible af Andrew Kaufmann. Et par af jer vil måske kunne huske, at jeg var meget begejstret for hans lille perle All My Friends are Superheroes Ligesom med den bog, ved jeg intet om den jeg har bestilt. Jeg ved at hovedpersonen hedder Rebecca, og det vist nok er noget med, at hun ikke kan skjule sine følelser overhovedet, og derfor altid er en åben bog for sine medmennesker. Jeg regner ikke med at blive skuffet, for ligesom med hans første bog, går jeg ind til det med en helt blank tavle.

Jeg har også bestilt Warm Bodies af Isaac Marion. Jeg har endnu ikke fået set filmen, og når heller ikke at se den i biografen, derfor læser jeg nu bogen først, og må låne mig til filmen på et senere tidspunkt.
Midt imellem de mange film, tv-serier og bøger om zombie-apokalypsen er her et andet spin på samme emne. Zombierne er stadig udøde, hjernespisende, umulige at slå ihjel og generelt klamme. Men én af dem spiser hjernen på en fyr der er meget forelsket i sin kæreste. Zombien render senere ind i pigen, og langsomt udvikler han følelser for pigen, og hun for ham.
Igen er klichéen over dem alle med: "Kan kærligheden redde dem begge?"

The Summer I became a Nerd af Leah R. Miller er en bog, jeg aldrig havde fundet, havde det ikke været for Maja, jeg vil derfor ikke sige så meget om bogen her, men i stedet sende jer derover, så i kan læse hendes anmeldelse af bogen. Jeg kan kun sige, at jeg glæder mig.

Sidst men absolut ikke mindst, kommer et af de mest nørdede indkøb jeg har gjort mig længe. Jeg er, som bekendt, kæmpe Harry Potter fan. Jeg er den stolte ejer af to forskellige bokssæt med bøgerne (og jeg drømmer om et tredje), Beedle the Bards eventyr, en timeturner, en halskæde med deathly hallows symbolet, jeg ser filmene mere end jeg ser min egen mor, og jeg læser bøgerne igen og igen. Derfor måtte jeg eje Mugglenet.coms Harry Potter should have died: controversial views from the #1 fan site. Bogen er fyldt med debatter fra mugglenet.com, den er spækket med fansenes meninger, og du får to sider af samme sag hele vejen igennem. Jeg glæder mig til at få kigget i den.

4 kommentarer:

  1. Uh, du må endelig fortælle om bogen "Harry Potter should have died". Jeg har selv overvejet den, da jeg også er i gang med en lille (læs: enorm) samling. Mere end hvad normalt er, i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok lige komme med min mening, når jeg har fået den læst :)

      Slet
  2. Jeg er også i et kærlighedsforhold med Amazon; og vi er meget, meget, meget lykkelige sammen. I hvert fald i starten af måneden, i det mindste. Desværre holder vi pause lige pt, da jeg snart har fødselsdag og derfor har fyldt en ønskeliste med bøger, som jeg ikke bare må fare ud at købe. (Suk)

    Men sikke skønne bøger, du har opsporet. "Harry Potter Should Have Died" lyder helt fantastisk. Du må hellere køre track-and-trace på den i dag også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kørt track-and-trace to gange her til morgen, det ser ud til den bliver sendt imorgen! :)

      Jeg er dog en smule ked af, at der ikke røg noget Neil Gaiman med denne gang. Men jeg turde simpelthen ikke. Jeg skal have skrevet det bachelorprojekt, før jeg lader min læselyst løbe af med mig ;)

      Slet