torsdag den 20. juni 2013

Crossed, Ally Condie


Det er svært for mig at sige for meget om denne bog, det er jo bog 2 i Matched-serien, og jeg ved ikke om jeg fik nogle af jer til, at ville læse Matched, da jeg talte stort og flot om den i sidste uge.

Ikke desto mindre, vil jeg gøre et forsøg.

Bog 2 er altid lidt tricky. Den er, i en trilogi, altid bare fyld. For det meste bliver man en smule skuffet, men man, eller jeg, ender altid med at læse bog 3 alligevel, bare for at få afslutningen med.

Crossed er en af de bedre "fillers". Vi følger stadig Cassia, Ky og Xander, og persongalleriet bliver udvidet betydeligt - på en overskuelig måde. Cassias familie er ikke med i bog 2, og vi ved derfor ikke hvad der sker med dem.
I Crossed forsøger forfatteren sig med to jeg-fortællere. Cassia er stadig hovedpersonen og hovedfortælleren. Men Ky, som er den mest komplekse og interessante person i bogen, får også taletid - og heldigvis fungerer det - det synes jeg ellers normalt ikke at det gør.

Jeg kan, som nævnt, ikke afsløre så meget, men jeg kan fortælle at jeg også rigtig godt kan lide Crossed. Jeg glæder mig til at få læse tredje og sidste bog, Reached. Den ligger klar i vindueskarmen, men må vente til imorgen. De sociale forpligtelser kalder, selvom jeg har mest lyst til at dykke ned i bogen med det samme.


Har jeg fået nogen af jer med på Matched-vognen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar