mandag den 13. maj 2013

Ulemperne ved at stå op i god tid

1. Hvad fanden skal jeg have på?

Pludselig har man tid til virkelig at overveje, hvad man skal tage på. Man har, eller man tror man har, tid til at prøve alt sit tøj på, i forskellige sammensætninger af flere omgange, igen og igen og igen.

2. Hvad skal jeg have til morgenmad?

Man har tid til noget mere ekstravagant og interessant end den klassiske skål havregryn (nogen gange toppet med cocopops), og det indbyder altså til, at man stirrer ind i køleskabet i lang tid af flere omgange. Og til sidst er man forsinket, og det blev alligevel til havregryn. Uden cocopops.

3. Man har mere tid ved computeren ...

Tid der bruges til åndssvage ting. Selvfølgelig tjekker man nyhederne, men nu når man også forbi diverse quizsider, gossipsider og blogs, som ellers er reserveret til om eftermiddagen, og som du fandt ud af, at du ikke havde tid til alligevel.

4. Go' morgen Danmark.

Ingen forklaring nødvendig.

5. Nå, men jeg kan jo sagtens nå..

At redde verden, Tjekke det her. Gå i bad. Se på det her. Printe det her. Spise det her. Vaske det her. Og så har man lige pludselig glemt at få tøj på.

6. At man netop har god tid til det meste.

Jeg bander og svovler når jeg har en stresset morgen. Og i dag kom jeg også ekstremt tidligt op, men jeg startede faktisk først dagen sådan rigtigt, en halv time før jeg alligevel skulle op. Og nu har jeg jo fundet ud af, hvor stor en forskel det gør (på mit humør) at jeg ikke stresser, så fornuftige Heidi skal på banen igen - skal jeg op omkring kl. 8, kan mit vækkeur ligeså godt ringe kl. 7.30. Jeg hader når fornuftige Heidi får ret. Hun fryder sig altid sådan. Lille ko.

4 kommentarer:

  1. Haha, åh. Sommetider står jeg også tidligt op for at nå en masse, og ender med slet ingenting at nå, fordi "jeg jo er i så god tid". Vorherre bevares.

    Men på de gode dage er det muligt at udnytte den ekstra tid ordentligt. Og så er det rart. Bare ikke om mandagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mandage er så træls. Især når man skal aflevere opgaver. Men jeg nåede det hele, bare ikke alt det jeg kunne have nået.

      Slet
  2. hahahha "den lille ko".. jeg var flad der :-D
    Men JA - morgener hvor man kommer op i for god tid, der får man sjældent udrettet de store mirakler. Jeg skal helst føle en form for pres, før jeg er effektiv - også om morgenen. Det er en skavank jeg har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også bedst under pres, men mine morgener bliver altid bedst, hvis jeg har god tid. Og fornuftige Heidi er altså en lille ko :p

      Slet