lørdag den 4. maj 2013

"Skal du ikke ud i det gode vejr?"

Vejret viser sig endelig fra sin gode side. Det er rart, og jeg elsker det. Men jeg hader den mentalitet det medfører. Alle spørger: "Hvad laver du?", "Jeg ser fjernsyn", "Ej, skal du ikke ud i det gode vejr?", "Hvorfor?", "Det er jo godt vejr, så skal man da udenfor!"

Jeg elsker solskin, og jeg elsker at være udendørs. Men jeg kan godt lide at være udenfor hele tiden. I al salgs vejr. Hvis jeg vil udenfor, så går jeg udenfor. Det være sig i regnvejr, snevejr, haglvejr, stormvejr, solskin, you name it.

Min eks sagde engang: "Hvis jeg vil ud, så går jeg ud. Jeg gider ikke have dårlig samvittighed over at blive indenfor, bare fordi solen skinner." Den devise har jeg taget til mig (man må gerne hugge lidt fra eksen, se på det som underholdsbidrag). For helt ærligt, hvad er det der sker med menig-mand-Danmark når solen skinner? Pludselig er alle pisse outdoorsey, og alt skal foregå udendørs. Alle sidder og stener på en sten et eller andet sted i byen, mens det er tydeligt, at de hellere ville sidde indenfor og se Venner.

Ja ja, det giver vildt god mening at være udendørs når vejret er til det, men hvis du hellere vil se film, så bliv dog indenfor. Det virker til, at det kun er "lovligt" at blive indenfor, hvis man er solskoldet. Men jeg gider sgu da ikke gå udenfor, uden solcreme, og ligne en krebs, bare for at folk holder kæft.
Du skal enten være syg, have høfeber, være solskoldet eller have bækkenløsning for at folk "giver dig lov" til at blive indendørs. Det er fandeme mærkeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar