tirsdag den 7. maj 2013

Film: Iron Man 3

Igår satte jeg mig til rette i biografen (igen - jeg bruger vildt mange penge på biografen). Jeg skulle se Iron Man 3 i selskab med C og yndlingssvenskeren.

Jeg har altid elsket superheltefilm, og Iron Man har altid været en klar favorit. Dels fordi jeg synes de er godt lavet, dels fordi jeg elsker Robert Downey Junior.




Iron Man 3 starter med et tilbageblik. Et tilbageblik der viser, at de beslutninger du tager, på en eller anden måde altid vil påvirke din fremtid, omend det virker som en lille beslutning, så vil den have større eller mindre betydning senere hen. 

Tony Stark er påvirket af de ting han har lavet tidligere, han lider af angstanfald og hans verden er forandret. Han hænger ikke rigtig sammen, og han sover ikke. Pepper er stadig hans faste klippe. Men en klippe uden superkræfter kan ikke hjælpe dig meget, når du, igen, tager det på dine skuldre, at prøve at redde verden. Denne gang fra en Bin Laden agtig terrorist ved navn Mandarin. 

Tony Stark har hele verden på sine skuldre, samtidig med at han prøver at beskytte sine nærmeste. Hans verden falder langsomt fra hinanden, og da det ser ud til at det ikke kan blive meget værre, bryder helvede løs. 

Robert Downey Junior er igen rigtig god i rollen som Iron Man. Denne gang får rollen et mere menneskeligt præg, og han fremstår ikke længere kun som en playboy, filantrop, rigmand, drengerøv og superhelt. Der behandles emner som post traumatisk stress og frygten for at blive forladt. Iron Man kommer hele følelsesregistret igennem, godt krydret med hans klassiske one-liners hele vejen igennem filmen. 

Jeg kunne godt lide filmen. Den er proppet med specialeffects og kampscenerne er blevet bedre og flere. Det er en rendyrket superheltefilm, med alt hvad det indebærer. Jeg vil klart anbefale jer at se den. Jeg så den ikke i 3D, det gider jeg ikke, med mindre det er film a la Life of Pi eller animationsfilm. Men det er selvfølgelig op til jer. 

Trailer:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar