torsdag den 16. maj 2013

Eksamen #2

Jeg er gået i eksamenshi hos min mor. Jeg skal skrive en eksamensopgave, som jeg egentlig har 14 dage til, på maks en uge. M A K S! Jeg tænkte, jeg ville flygte til sønderjylland og på den måde arbejde mere effektivt.

Jeg kan dog konstatere, at man ikke nødvendigvis arbejder mere effektivt og hurtigt i sønderjylland (man får dog købt buksedragt og brugt gavekort til Matas). Dog kan jeg konstatere at katten, Gerda, er en udspekuleret lille satan. Hun vil nusses, koste hvad det vil. Hun ved godt at jeg har travlt (det lader jeg som om i hvert fald), så, som det lille barn hun er, der er ikke noget sjovere end at forstyrre mig.

Hun kravler op på computeren, hun "falder i søvn" på bøgerne, og hun tager min plads. Hvis jeg rejser mig i fem sekunder, er hun der med det samme. Og jeg kan jo ikke nænne at placere min velproportionerede popo ovenpå katten. Så jeg flytter enten alt mit habengut til en anden ende af lejligheden (som hun så gladeligt overtager ti minutter senere), eller jeg prøver at klemme mig ned ved siden af prinsessen (det gjorde jeg dog kun to gange, for hun bider fandeme).

Så i dag giver jeg katten skylden for den manglende effektivitet. Fordi det giver mening (sådan lidt, og fordi det hjælper på min samvittighed.

I morgen går jeg sådan rigtigt i gang (jeg har skam læst på sekundærlitteraturen). Det lover jeg.

Ps. Håret er ikke blevet vasket i dag, det bliver det heller ikke imorgen. Eksamensuniformen er ved at komme på plads. (Jeg har glemt mit (lyserøde velour) jumpsuit derhjemme, men jeg har både natbukser og hyggebukser med - så det skal nok gå).

1 kommentar:

  1. Åh, de skøre, opmærksomhedskrævende katte altså. Og problemet er bare, det er så svært at modstå og bare skubbe dem væk (som man måske burde, hm). Rasmus har iøvrigt akkurat samme mani. Det er altid min plads, der er den bedste. Luksusdyr, altså.

    Held og lykke med opgaven! :)

    SvarSlet