torsdag den 16. maj 2013

Bloganbefaling (og et surt opstød)

Læser i alle med ved Miriam?
Det synes jeg i hvert fald i skal. Miriam er skøn. Hun er ærlig, og hun snakker om løst og fast, seriøse emner og useriøse emner. Hun dækker det hele, noget mere end andet. Og hun gør det hele med et glimt i øjet, et skønt sprog og en dejlig humor. Jeg er altid forbi Miriams blog flere gange dagligt, bare for lige at tjekke hvad hun nu har fundet på.

Den anden dag havde hun skrevet et langt indlæg om kopivarer. Hun havde nemlig spottet, at Fie Laursen reklamerede for en side der sælger netop kopivarer, men hverken siden eller Fie gjorde opmærksom på at varerne var kopier.

Jeg er ikke inde i alt det her med kopivarer, som jeg også gjorde opmærksom på i kommentarfeltet, men jeg har alt mulig respekt for, at man brænder for noget, og derfor ønsker at gøre andre opmærksom på det. Miriam havde skrevet et godt, langt og sagligt indlæg om dette problem. Hun gjorde opmærksom på, hvem hun havde kontaktet, og hvad hun mente der burde gøres. De fleste kommentarer gav hende ret i lidt af det, eller det hele. Men en enkelt kommentar pissede mig af.

Der blev skrevet: "Forstår altså ikke at du orker skrive sådan et langt indlæg om sådan noget :)" WTF!?

Jeg er tit stødt på indlæg, jeg ikke er enig i, eller indlæg jeg ikke forstår er blevet skrevet, men jeg holder da min kæft (især fordi de fleste store bloggere, ikke kan tåle en smule konstruktiv kritik - det er de eneste tilfælde, hvor jeg holder min kæft), hvis folk brænder for noget, skal de bare have lov (jeg holder dog ikke min kæft, hvis det er diskriminerende, racistisk eller lignende).

Jeg var overhovedet ikke inde i det emne Miriam skrev om, og jeg fik også venligt, men bestemt, besked på "at google lortet!" - Det har jeg ikke gjort endnu, men det er mest fordi jeg er bange for hvad jeg finder.

Grunden til at jeg blev så sur over en så latterlig kommentar, er fordi det er en tendens jeg har set mange steder. Folk der lige skal gøre opmærksom på, at de synes det indlæg er latterligt, dumt, plat eller lignende, men uden at komme med konstruktiv kritik. Havde denne læser nu sagt at hun var uenig, og hvorfor. Eller forklaret at hun mente der var andre mere vigtige ting at tage stilling til, så var jeg nok ikke blevet så sur, men hun ville bare lige gøre opmærksom på, at hun "Forstår altså ikke at du orker skrive sådan et langt indlæg om sådan noget :)" Nå, jamen tak for input, luk venligst røven næste gang.

Ps. Jeg vil lige gøre opmærksom på, at dette indlæg ikke er blevet vendt med Miriam - det skulle det måske - meningerne er mine (og vist en del andre af Miriams læsere), og har intet med Miriam at gøre, så føler du dig stødt, så tag den venligst med mig.

Pps. Jeg mente det første, jeg skrev. I burde alle læse med ved Miriam. Hun har de sjoveste Paradise opdateringer, hun har sine Bridget Jones indlæg, også har hun næsten altid en kommentar til Kim Kardashians garderobe. 

6 kommentarer:

  1. Alle elsker Miriam! (Altså, nok ikke lige hende med kommentaren - men os andre!)
    Og så vil jeg bare give dig ret i dit indlæg - jeg forstår ikke, at et indlæg med så meget (alvorligt og ret seriøst) på hjerte skal nedgøres på den måde. Jamen helt seriøst, vil man gerne vise, hvor overfladisk man selv er?! Nogen mennesker går over(/under? :p ) min forstand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Over din forstand - tror jeg ;)

      Men ja, det siger heldigvis mere om læseren end det gør om Miriam, jeg blev bare så sur, at jeg havde svært ved at holde min kæft ;p

      Slet
  2. Ææææsh, Heidi, hvor er du sød! Jeg takker for den meget, meget fine anbefaling! :)

    Mht den famøse kommentar, så er den dobbeltslem, fordi indlægget også handlede om vigtigheden ved en bloggers troværdighed, og kommentaren kom fra Emilie fra Emiliblog, som er en af Bloggers Delights premium bloggere. Pinligt og skræmmende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis! Det var også det der gjorde, at jeg havde svært ved at tie stille.

      Slet