onsdag den 17. april 2013

The Drowsy Chaperone, Fredericia Teater



For noget tid siden var jeg i Fredericia med C. Vi skulle i teatret og se The Drowsy Chaperone. Vi er begge meget glade for musicals, og vi blev ikke skuffet.

Vi havde ikke de store forventninger til musicalen, for vi vidste ikke særlig meget om den. Jeg fik hende overtalt udelukkende på baggrund af et klip fra TVFyn.

Musicalen er en rammefortælling. Vi møder en mand der sidder alene i sin stol. Han er glad for musik, særligt showtunes. Hans yndlingsforestilling er en opsætning fra 1920'erne, den hedder The Drowsy Chaperone (Det er ren meta det her). Han spiller musikken for publikum, mens vi skal "forestille" os skuespillerne - vi kommer selvfølgelig ind i mandens hoved, og ser på den måde hele forestillingen. Løbende bryder manden i stolen ind, og fortæller hvorfor denne scene er hans favorit, unødvendig eller bare dum.

Jeg er ikke så god til at forklare det, men det var altså virkelig godt. Både C og jeg var meget begejstrede, og hvis vi selv skal sige det, så ved vi efterhånden hvad vi taler om.

The Drowsy Chaperone spiller ikke længere i Fredericia, men den var en okay succes, så chancerne er gode for at den kommer på andre teatre. Jeg kan dog fortælle, at Fredericia Teater snart kommer med en opsætning af Avenue Q. Jeg så den i London, og den er fantastisk, virkelig fantastisk. Den kører i Fredericia fra d. 19. april og en uge frem. Efter det kører den på Nørrebro Teater fra d. 4.-18. maj - hvis i har mulighed for det, så kom afsted.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar