tirsdag den 16. april 2013

Movieday og Mavepine

Stakkels C havde ondt i maven igår. Vores mødre bor et stykke væk, så det er nu rart at have hinanden, når det hele virker lidt uoverskueligt, og man bare gerne vil ligge på sofaen (som dengang mine dage gik op i snot og oreos).


C og jeg havde netop bestilt flybilletter til sommeren, da hun skriver at hun har det dårligt. Jeg tilbød kartoffelsuppe, nej tak. Så tilbød jeg kage, nej tak. Så tilbød jeg at ae hende på maven, så lugtede C lunten, jeg kedede mig noget så voldsomt. En-to-tre blev tasken fyldt med film, og jeg hoppede på cyklen.

Vi havde den dejligste sygdomshygge. Nok var jeg ikke syg, men det tæller stadig. Vi startede med at se Max Manus (Den norske pendant til "Flammen og Citronen", og desuden af de samme instruktører til den oscarnominerede "Kon-Tiki").


Så gik vi videre til Brødrene Løvehjerte (Hvor jeg begik den mest blasfemiske handling længe, jeg faldt i søvn! Man sover ikke til Astrid Lindgren).


Herefter så vi Hairspray - vi er meget glade for musicals.
Og kan vi lige tale om hvor gode teksterne er i den musical? "Tracy I'm in love with you, no matter what you weigh", "Now I've tasted chocolate, and I'm never going back!" Og mange flere, jeg ikke kan huske. For helvede hvor er den god altså.


Dagen sluttede vi selvfølgelig af med Paradise Hotel, hvor vi fik den tvivlsomme fornøjelse, at få lov til at se på hende der den irriterende Maria fra Sommer i Sunny Beach og Divaer i Junglen. Fuck. Jeg tror Paradise Hotel er ødelagt for mig nu, men det er måske meget godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar