onsdag den 10. april 2013

Blogcrush og læbestift

Jeg er trofast følger hos Cathrine fra RockPaperDresses. Hun er ikke som de andre modebloggere. Hun deler meget mere af sig selv (det er selvfølgelig fair nok, at man ikke gør, men det er helt klart de blogs jeg holder mest af), hun er ærlig og hun viser ikke kun glansbilledet af sit liv. Hvis i ikke allerede har været forbi hos Cathrine, så synes jeg helt klart i skal se at komme afsted. (Seriøst gør det nu, i behøver ikke læse det her indlæg, det er bare en masse åndssvage billeder).

Forresten så mødte jeg faktisk Cathrine tidligere i dag. Hun ved det nok bare ikke (det lyder stalker agtigt). Men jeg sad til en workshop på uni, og pludselig ser jeg at hun sidder ved siden af mig. Jeg fik det vildeste fangirl moment, og turde hverken sige eller gøre noget. Jeg havde allermest lyst til at råbe "DET ER MIG DER HAR VUNDET DIN GIVEWAY - I'M YOUR BIGGEST FAN!!" Men jeg holdt mig i skindet. Så Cathrine, hvis du læser med. Jeg er hende pigen der sad ved siden af dig i dag til tv-meter. Jeg er hende der snakkede og grinede lidt for højt, og vist nok kiggede upassende meget på din trøje.

For nylig afholdt Cathrine en giveaway, hvor hun udloddede tre læbestifter (seriøst, jeg måtte have fat i nudansk ordbog for at lure flertalsformen) fra Yves Rocher. Det var de fineste læbestifter (det lyder stadig helt forkert, gør det ik?), så jeg deltog selvfølgelig. For at deltage skulle du skrive hvad du bedst kan lide ved dit ansigt, og hvad du gør for at fremhæve det. Jeg skrev følgende:

Jeg har to ting ved mit ansigt, jeg rigtig godt kan lide;
1. Mine øjne, de er åndssvagt blå, altså seriøst blå. Nogle gange er de blevet sammenlignet med de blå Huskey øjne (hunden du ved). Og så har de bare en pæn form.
2. Min fortand (det tæller vel som en del af ansigtet).
Min ene fortand er skæv, rigtig skæv, som i “det er møg irriterende og svært at børste tænder” skæv. Men jeg elsker den tand. En fyr jeg crushede på sagde engang, at min charme sad i tanden. Mine eks sagde at det sødeste i verden, var når min tand hang fast på min overlæbe. Jeg er glad for den tand. Og jeg har gentagne gange sagt nej til bøjler, for helt ærligt, det er kun én tand. Og jeg er glad for den.

Og nu gik det lige op for mig hvor dumt det her lyder. Fuck it, jeg er glad for mine øjne og min tand. 
Jeg fremhæver mine øjne med sort eyeliner og mascara, min tand fremhæves som ofte med et stort smil/grin. 

Det gjorde dejligt nok udslaget, og jeg er netop kommet hjem til en lille fin pakke der ventede på mig i min postkasse. Den skæve tand er, iøvrigt, i tidens løb blevet døbt Connie. Og vi var begge meget glade for æren. 



Der medfulgte også lige en lille hilsen, og et visitkort. Hunden er Cathrines egen, hun hedder Frida, og jeg indrømmer gerne, at hunden var grunden til, at jeg startede med at læse bloggen.  

Også skal vi til det. I skal se læbestifterne. Jeg vil på forhånd bede jer se bort fra hvordan jeg ser ud på billederne. Jeg er meget træt efter en lang dag på uni, en nat på arbejde, og endnu en nat på arbejde i sigte. 


Læbestift numero uno: 13. Rose Somptueux



Læbestift numero dos: 43. Corail Incandescent



Læbestift numero dres: 31. Rouge Vif


Det der, det er Connie. Tak til Connie. 



4 kommentarer:

  1. Jeg troede, Connie var meget skævere, jeg havde forestillet mig en fuldboldsheksestand, der gik vandret ud ;)
    Og jeg havde virkelig også været starstruck, hvis jeg havde siddet ved siden af Cathrine, hun er en af mine aller-yndlings bloggere :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Stine, jeg er ked af at måtte skuffe dig. Men til mit forsvar skal det siges, at Connie er taget fra en meget god vinkel på dette billede ;p Hun er heldigvis ikke heksetands-skæv (TAK GUD!), men hun er skæv nok til at gå imod alt, blive udsat for bøjler, grimme tilnavne og lignende. Så Connie er glad for endelig at vinde noget, for det meste taber hun (gerne en flis).

      Slet
  2. Haha, Heidi du er herlig! Og Connie ligeså (selvom navnet minder mig om min 'svigermor' (min mands mor er død, dette er den nye model), der ER en heks (okay, lagde jeg lige det ud på nettet?)). Jeg har også en skæv tand - dog naboen til min fortand. Og elsker den også (omend han er navnløs), fordi han er anderledes. Dog har han i 12 år været markeret med sit eget tandsmykke i 24 karat guld, yes sir! Heldigvis er smykket lige så fint, som da jeg i et tidligere årti fik det sat på.

    Og tak for bloggertippet - kendte ikke Cathrine. :)

    Du skal btw. altid være velkommen til at stalke mig og blære fanfare, hvis du skulle møde mig IRL. ;) Tror sgu, det er nogenlunde sådan jeg ville reagere, hvis jeg mødte dig. :)

    - Line
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu skal du ikke give Connie gode idéer, hun vil også have smykker nu. Og ja, du lagde vist lige til offentligt skue at svigermo(nste)r er en heks ;p

      Bare rolig, jeg skal nok råbe dig op, hvis jeg en dag sidder ved siden af dig :)

      Slet