tirsdag den 9. april 2013

Aftensmad på SU: Fattigmands Eggs Benedict

Bare fordi man er på SU, skal man ikke gå glip af gastronomiske gourmet mirakler. Nok har du ikke råd til de bedste råvarer, nok har du ikke råd til de bedste kogebøger. Men du har din fantasi og det gode internet, og med det kommer du langt. 

Traditionel Eggs Benedict består af en engelsk muffin, en god skive skinke eller bacon, pocherede æg og hollandaise sauce. Det skulle gerne ende med en tallerken med to halve (du skærer den der muffin over), med en god skive skinke/bacon på hver, ovenpå det lægger du et pocheret æg og så topper du det hele med hollandaisesauce. 

Men hvis du ligesom mig, har valgt at bruge alle dine penge på biografbilletter, øl og cigaretter, så kommer du længst med fattigmandsversionen. 

Du skal bruge en bolle. Tag hvad du har, i dag havde jeg gulerodsboller (andre gange har det været krydderboller, og en enkelt gang har jeg taget noget toastbrød). Hamburgerryg (det er sgu da det samme som skinke). 2 æg (eller flere). Og så skal du have noget sovs, i dag havde jeg kun bernaisesauce, selvom det burde være hollandaise, men hvad fanden, vi arbejder med det vi har, ik? 

Anyways, du pocherer de skide æg, det er vildt svært og jeg kan overhovedet ikke forklare det, men jeg har fundet en video. 


Imens laver du sovs. Så rister du din bolle. På med noget smør (hvis du er til det), hamburgerryg på (jeg smed forresten også spinat på tallerkenen i dag), æg ovenpå, smid sovsen på. Bum bum fattigmands eggs benedict. 

Jeg fik ikke taget nogen billeder. Jeg var virkelig sulten. Men det var sgu egentlig heller ikke særlig pænt. Men her kommer et billede af den rigtige version. Den vi ikke har råd til. 



Bon apetit! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar