lørdag den 30. marts 2013

Udvalgte citater fra dagene i Sønderjylland

Jeg har været et par dage hos min mor her i påsken, det kommer der nogle gode citater ud af, denne her gang har jeg prøvet at huske et par af dem.

"Det er altså en dum idé at manden der går forrest, er ham der prutter mest." 

"Det her er kraftedme den dummeste idé vi nogensinde har fået."
Sagt da vi fandt ud af hvor koldt det var, men havde besluttet at gå til kirkegården. 

"Ej vent, nu skal jeg lige prutte."
Sagt cirka 100 gange af min mor. 

"Har du hørt, Lars* er blevet "frelst", det er så dumt."
Det nye af det nye i Sønderjylland er åbenbart at blive frelst. 

"Skulle du ikke skrive opgave hva?"
Jo mor, men du finder altid på andre ting jeg kan lave. 

"Har i også sovs over det hele?"

"Ham der Martin er da lidt for gammel til det der Paradise, ik?" 

I det fleste tilfælde skulle man nok have været der. Jeg prøver sådan set bare at illustrere, at jeg hygger mig hos min mor. Det er ikke længere en flugt. Det er et helle. Det er her jeg slapper allerbedst af, og ikke længere stedet jeg tager til, når jeg finder nogle af ekskærestens ting (lejligheden er ryddet), eller har brug for at græde ud. Nu tager jeg kun hertil, når jeg savner katten/min mor/min storebror, eller hvis jeg burde skrive opgave.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar